Bu araştırma, ilkokul, lise ve üniversite öğrencileri ile kütüphaneciler ve öğretmenler üzerinde yürütülen geniş kapsamlı bir araştırmanın biı bölümü ile ilgilidir. Burada, söz konusu araştmnanm lise ve üniversite öğrencileri ile ilgili bazı bulguları ele alınmaktadır. Bu bulgular, 324 lise ve 284 üniversite öğrencisinden elde edilen verilere dayanmaktadır. Deneklerin tümüne Okuma Alışkanlıkları Anketi Yetişkinler Formu (OAA-Y), bir kısmına ise Okuma Becerisi Testi (OBT) ve Okuma İlgisi Ölçeği (OİÖ) ve Kütüphane Kullanım Anketi (KKA) uygulanmıştır. Araştırmamız kapsamında geliştirilmiş olan bu ölçme araçlarıyla, deneklerimizin okuma becerileri, ilgileri, okuma ve kütüphane kullanma alışkamkları ölçülmüş, söz konusu bu ölçümler arasındaki ilişkiler incelenmiştir.
Eğitim Öğrenciler Lise Öğrencileri Üniversite Öğrencileri Okuma Becerileri Kütüphane Kütüphane Kullanımı
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 16, 2019 |
Published in Issue | Year 1990 Volume: 23 Issue: 2 |
The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0