Research Article
BibTex RIS Cite

LİSE VE ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN OKUMA BECERİLERİ, İLGİLERİ, OKUMA VE KÜTÜPHANE KULLANMA ALIŞKANLIKLARI

Year 1990, Volume: 23 Issue: 2, 395 - 418, 16.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000786

Abstract

Bu araştırma, ilkokul, lise ve üniversite öğrencileri ile kütüphaneciler ve öğretmenler üzerinde yürütülen geniş kapsamlı bir araştırmanın biı bölümü ile ilgilidir. Burada, söz konusu araştmnanm lise ve üniversite öğrencileri ile ilgili bazı bulguları ele alınmaktadır. Bu bulgular, 324 lise ve 284 üniversite öğrencisinden elde edilen verilere dayanmaktadır. Deneklerin tümüne Okuma Alışkanlıkları Anketi Yetişkinler Formu (OAA-Y), bir kısmına ise Okuma Becerisi Testi (OBT) ve Okuma İlgisi Ölçeği (OİÖ) ve Kütüphane Kullanım Anketi (KKA) uygulanmıştır. Araştırmamız kapsamında geliştirilmiş olan bu ölçme araçlarıyla, deneklerimizin okuma becerileri, ilgileri, okuma ve kütüphane kullanma alışkamkları ölçülmüş, söz konusu bu ölçümler arasındaki ilişkiler incelenmiştir.

References

  • Evans, M.A. and Cavr, T.H. (1985). Cognitive abilities, conditions of learning, and the early development of reading skill. Reading Research Quarterly, XX(3), 327—350.
Year 1990, Volume: 23 Issue: 2, 395 - 418, 16.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000786

Abstract

References

  • Evans, M.A. and Cavr, T.H. (1985). Cognitive abilities, conditions of learning, and the early development of reading skill. Reading Research Quarterly, XX(3), 327—350.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Üstün Dökmen This is me

Publication Date August 16, 2019
Published in Issue Year 1990 Volume: 23 Issue: 2

Cite

APA Dökmen, Ü. (2019). LİSE VE ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN OKUMA BECERİLERİ, İLGİLERİ, OKUMA VE KÜTÜPHANE KULLANMA ALIŞKANLIKLARI. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 23(2), 395-418. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000786
Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (AUJFES) is a formal journal of Ankara University.

The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License

AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0