Research Article
BibTex RIS Cite

OKUMA AKICILIĞI VE ANLAMA

Year 1990, Volume: 23 Issue: 2, 435 - 440, 16.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000788

Abstract

Son günlerde gerek basında, gerek TV’de sık sık karşımıza çıkan bir kavram var. “Hızlıokuma”. Bu amaçla açılmış olan kurslartanıtım niteliğinde bazı kişilerin dakikada okudukları sözcük sayılarından söz etmektedirler. Bu yaklaşım ise, değişik kesimlerdeki okuyucularda hızlı okumanın yalnızca sözcük sayısı ile sınırlıymış gibi algılanmasına yol açmaktadır. Bir diğer gelişmede bir grup okuyucunun hızlı okumaya karşı ilgisinin artması, bir grubun ise, hızlı okursa anlayamayacağı endişesini hâlâ içinde taşıyor olmalarıdır. Okumanın geliştirilmesine yönelik gittikçe artan bu ilgi, bir yandan karmaşık ve modern bir toplumun öğrencilerine, yetişkinlerine, iş adamlarına ve tüm aktif ve sorumluluk sahibi kişilerine yüklediği okuma yükünü yansıtırken, bir yandan da okuma akıcılığı ile anlama arasındaki ilişkinin açıklık kazanmasını gerekli kılmaktadır.

References

  • Davey, B. Factors Affecting the Difficulty of Reading Comprehension Items for Successful and 'Unsuccessful Readers. Journal of Experimental Education. 1985.
  • Dökmen, Üstün. Çocukların ve Gençlerin Okuma Alışkanlıkları Üzerine Bir Araştırma. Yaşadıkça Eğitim, YA/BA Yayınları, sayı 10, 1990.
Year 1990, Volume: 23 Issue: 2, 435 - 440, 16.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000788

Abstract

References

  • Davey, B. Factors Affecting the Difficulty of Reading Comprehension Items for Successful and 'Unsuccessful Readers. Journal of Experimental Education. 1985.
  • Dökmen, Üstün. Çocukların ve Gençlerin Okuma Alışkanlıkları Üzerine Bir Araştırma. Yaşadıkça Eğitim, YA/BA Yayınları, sayı 10, 1990.
There are 2 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Gönül Akçamete This is me

Publication Date August 16, 2019
Published in Issue Year 1990 Volume: 23 Issue: 2

Cite

APA Akçamete, G. (2019). OKUMA AKICILIĞI VE ANLAMA. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 23(2), 435-440. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000788
Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (AUJFES) is a formal journal of Ankara University.

The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License

AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0