Son günlerde gerek basında, gerek TV’de sık sık karşımıza çıkan bir kavram var. “Hızlıokuma”. Bu amaçla açılmış olan kurslartanıtım niteliğinde bazı kişilerin dakikada okudukları sözcük sayılarından söz etmektedirler. Bu yaklaşım ise, değişik kesimlerdeki okuyucularda hızlı okumanın yalnızca sözcük sayısı ile sınırlıymış gibi algılanmasına yol açmaktadır. Bir diğer gelişmede bir grup okuyucunun hızlı okumaya karşı ilgisinin artması, bir grubun ise, hızlı okursa anlayamayacağı endişesini hâlâ içinde taşıyor olmalarıdır. Okumanın geliştirilmesine yönelik gittikçe artan bu ilgi, bir yandan karmaşık ve modern bir toplumun öğrencilerine, yetişkinlerine, iş adamlarına ve tüm aktif ve sorumluluk sahibi kişilerine yüklediği okuma yükünü yansıtırken, bir yandan da okuma akıcılığı ile anlama arasındaki ilişkinin açıklık kazanmasını gerekli kılmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 16, 2019 |
Published in Issue | Year 1990 Volume: 23 Issue: 2 |
The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0