Abstract
Özet olarak, yetişkinler eğitiminin kendine özgü nitelikleri eğitim ortamının ve bu ortamda kullanılacak öğretim araçlarının bu gerçeğe uygun olarak düzenlenmesini gerektirmektedir.
Bu konuda yetişkin öğrencinin eğitsel yönden sahip olduğu özellikler ve yetişkinler eğitimi ilkeleri belirleyici temel ölçüt olarak dikkate alınmalıdır.
Öğretim araçları, süreçlerin ayrılmaz bir öğesidir. Araçlar öğretmen ve öğrencinin öğrenmedeki etki gücünü arttırma işlevine sahiptir. Bu yardımcılar duyu organlarının işe koşulmasında algılamayı kolaylaştırmada, ve doğal durumu kolaylıkla inceleyebilmede aracı ortamlardır.
Yetişkinler eğitiminde bu ortamlar kavram oluşturma yönünden, yetişkin öğretmenin sahip olması gereken bilgi beceri yönünden, yetişkinlerin özellikleri ve yetişkin eğitimi ilkeleri yönünden özgün niteliklere sahip olmak durumundadırlar. Bu nitelikler ise uzun bir liste oluşturmaktadır.