Research Article
BibTex RIS Cite

ÖĞRENME-ÖĞRETME DURUMUNUN TEMEL BİR ÖĞESİ OLARAK ÖĞRETİM ARAÇLARI ÜZERİNE BİR ÖĞRETİM ÜNİTESİ

Year 1990, Volume: 23 Issue: 2, 507 - 521, 16.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000789

Abstract

Öğretim araçları eğitim ortamının önemli bir öğesidir. Öğrenmenin oluşumunda birçok duyu organının işe koşulması gerekmektedir. Öğretim araçları bu gereksinimi karşılamada yardımcı ortamlardır. Öğretme durumunda çoğunlukla bazı kavramları sadece sözcüklerle açıklamak olanaksızdır. Bu durumlarda bir çeşit görsel yardımcıya gereksinim duyulmaktadır. Ayrıca, öğretim araçları, ilginin devamı, zenginlik ve çeşitlilik konusunda öğrenme sürecine yardımcı olmaktadırlar, Süreçlere getirdikleri bu katkılara karşın öğretim araçları, öğretmene bir seçenek değildir. Aksine öğretmenin görevini yapmasında ona yardımcıdır. Bu nedenle öğretim araçları işlevleri yönünden dersin bütünlüğü içinde uygun olan yerini ,almalıdır.Öğretmen ve süreçlerle olan bu organik ilişkileri nedeniyle öğretim araçları konusuna bu programda yer verilmiş ye bu ünite hazırlanmış bulunmaktadır.

References

  • .
Year 1990, Volume: 23 Issue: 2, 507 - 521, 16.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000789

Abstract

References

  • .
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Cevat Alkan This is me

Publication Date August 16, 2019
Published in Issue Year 1990 Volume: 23 Issue: 2

Cite

APA Alkan, C. (2019). ÖĞRENME-ÖĞRETME DURUMUNUN TEMEL BİR ÖĞESİ OLARAK ÖĞRETİM ARAÇLARI ÜZERİNE BİR ÖĞRETİM ÜNİTESİ. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 23(2), 507-521. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000789
Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (AUJFES) is a formal journal of Ankara University.

The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License

AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0