Research Article
BibTex RIS Cite

EĞİTİM ARAŞTIRMASI VE POPPER'IN BİLGİ KURAMI

Year 1990, Volume: 23 Issue: 2, 599 - 613, 16.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000775

Abstract

Eğitim araştırmalarının eğitim uygulamaları üzerinde çok az etkisi olduğu savı yaygındır1. Bu dergide bir yazar (Degenhardt, 1984), eğitim araştırmalarının eğitim üzerinde olumsuz etkilerini tartışma konusu yapmaktadır. Kuşkusuz konu üzerinde dikkatle durmak ve eğitim düşüncesi ve araştırmasına yönelik daha çağdaş ve titiz yaklaşımların ele alınması bir ihtiyaç olarak kendini duyurmaktadır (Degenhardt, s. 251.). Bu makale, insan gereksinimlerine duyarlı eğitim araştırmalarından bazılarına ilişkin bir yaklaşımı formüle etme girişimidir.

References

  • Popper, K.R. ,T/ie Myth of the Framework\ In the Abdication of Philosophy: Philosophy and the Public Good, edited by E. Ereeman. Open Court, 1974a.
Year 1990, Volume: 23 Issue: 2, 599 - 613, 16.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000775

Abstract

References

  • Popper, K.R. ,T/ie Myth of the Framework\ In the Abdication of Philosophy: Philosophy and the Public Good, edited by E. Ereeman. Open Court, 1974a.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Sabri Büyükdüvenci This is me

Publication Date August 16, 2019
Published in Issue Year 1990 Volume: 23 Issue: 2

Cite

APA Büyükdüvenci, S. (2019). EĞİTİM ARAŞTIRMASI VE POPPER’IN BİLGİ KURAMI. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 23(2), 599-613. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000775
Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (AUJFES) is a formal journal of Ankara University.

The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License

AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0