Research Article
BibTex RIS Cite

BİLGİ TOPLUMU OLMA AŞAMASINDA, ÜLKEMİZDE KİTAP VE OKUMA OLGUSU

Year 1990, Volume: 23 Issue: 2, 721 - 727, 16.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000767

Abstract

Görme, anımsama, anlama, seslendirme, değerlendirme gibi çeşitli girişik işlemleri kapsayan okuma eylemi, en genel tanımıyla; basılı sözcüklerin duyu organları yoluyla algılanıp, anlamlandırılması, kavranması ve yorumlanmasına dayanan zihinsel bir etkinliktir. Düşünceye şekil verir, onu besler ve geliştirir. Bireyin varoluşunun nedenini anlamasında, toplumsal ilişkilerini düzenlemesinde, yaşamını ve bilgi dağarcığını zenginleştirmesinde önemli ve etkili bir işlevi vardır okumanın.

References

  • Benjamin, S. Bloom, insan Nitelikleri ve Okulda Öğrenme. Çeviren: Durmuş Ali özçelik. Milli Eğitim Basımevi, Ankara, 1979, s. 48.
Year 1990, Volume: 23 Issue: 2, 721 - 727, 16.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000767

Abstract

References

  • Benjamin, S. Bloom, insan Nitelikleri ve Okulda Öğrenme. Çeviren: Durmuş Ali özçelik. Milli Eğitim Basımevi, Ankara, 1979, s. 48.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Sedat Sever This is me

Publication Date August 16, 2019
Published in Issue Year 1990 Volume: 23 Issue: 2

Cite

APA Sever, S. (2019). BİLGİ TOPLUMU OLMA AŞAMASINDA, ÜLKEMİZDE KİTAP VE OKUMA OLGUSU. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 23(2), 721-727. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000767
Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (AUJFES) is a formal journal of Ankara University.

The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License

AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0