Research Article
BibTex RIS Cite

NEDEN EĞİTİM ERGONOMİSİ?

Year 1990, Volume: 23 Issue: 2, 769 - 773, 16.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000787

Abstract

Eğitim ergonomisi konusunda açıklama yapmadan önce, ergonomi kavramını ortaya koymak gerekir. Çünkü bu iki kavram arasında ilişkiler vardır ve ergonomi kavraiıımdan yola çıkılarak eğitim, ergonomisi kavramına varılmıştır. Yunanca ergos, iş ve nomas doğal yasalar sözcüklerinden meydana gelen “Ergonomi” kavramı, ilk kez 1949 yılında Oxford’da işin insana uyumu sorunuyla ilgilenen anatomi, antropoloji fizyoloji psikoloji mühendislik, mimarlık bilimleri, aydınlatma ve çevre mühendisliği alanlarından gelen uzmanlar ile yapılan toplantıda kullanılmıştır (Erkan, 1977, s. 202).

References

  • Alkaıı, Cevat. Eğilim Ortamları. A.Ü. Eğitim Fakültesi Yay. Aııkaıa: 1979.
Year 1990, Volume: 23 Issue: 2, 769 - 773, 16.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000787

Abstract

References

  • Alkaıı, Cevat. Eğilim Ortamları. A.Ü. Eğitim Fakültesi Yay. Aııkaıa: 1979.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Nuray Parlak This is me

Publication Date August 16, 2019
Published in Issue Year 1990 Volume: 23 Issue: 2

Cite

APA Parlak, N. (2019). NEDEN EĞİTİM ERGONOMİSİ?. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 23(2), 769-773. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000787
Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (AUJFES) is a formal journal of Ankara University.

The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License

AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0