Eğitim yönetiminde ilk taramalardan biri 1964’de James Lipbam tarafından yapıldı. Bu tarama yönetsel davranışla ilgili konular üzerinde durdu, ancak araştırmaların niteliğinden çok sonuçlarıyle ilgilendi. Lipham’ın çalışmasından 3' yıl sonra da Donald Erickson 1 Ocak 1964 ile 31 Ocak 1966 tarihleri arasındaki araştırmaların yöntemsel yönden değerlendirmesini yapmak istedi. Eğitim yönetimi araştırmalarında, 1) yönetici davranışının daha ziyade Öncüleri (antecedents) üzerinde bir yoğunlaşma, 2) kuramsal araştırmaya artan bir ilgi, 3) veri toplama biçimi olarak anket tekniğine aşın güvenme, 3) geçerlikleri kuşkulu anketlerin kullanılması (Liderlik Davranışı Betimleme Anketi (LBDQ) gibi), 5) tarama deseninin aşırı uygulamaya konması, 6) basit istatistiksel analizlere aşırı yer verilmesi, ve 7) programlı araştırma geleneğinin bulunmayışı (Bridges, 1982.; Balcı, 1988) bu iki taramanın başlıca ortak bulguları idi.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 19, 2019 |
Published in Issue | Year 1990 Volume: 23 Issue: 1 |
The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0