Research Article
BibTex RIS Cite

EĞİTİM YÖNETİMİNDE ARAŞTIRMA

Year 1990, Volume: 23 Issue: 1, 81 - 94, 19.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000836

Abstract

Eğitim yönetiminde ilk taramalardan biri 1964’de James Lipbam tarafından yapıldı. Bu tarama yönetsel davranışla ilgili konular üzerinde durdu, ancak araştırmaların niteliğinden çok sonuçlarıyle ilgilendi. Lipham’ın çalışmasından 3' yıl sonra da Donald Erickson 1 Ocak 1964 ile 31 Ocak 1966 tarihleri arasındaki araştırmaların yöntemsel yönden değerlendirmesini yapmak istedi. Eğitim yönetimi araştırmalarında, 1) yönetici davranışının daha ziyade Öncüleri (antecedents) üzerinde bir yoğunlaşma, 2) kuramsal araştırmaya artan bir ilgi, 3) veri toplama biçimi olarak anket tekniğine aşın güvenme, 3) geçerlikleri kuşkulu anketlerin kullanılması (Liderlik Davranışı Betimleme Anketi (LBDQ) gibi), 5) tarama deseninin aşırı uygulamaya konması, 6) basit istatistiksel analizlere aşırı yer verilmesi, ve 7) programlı araştırma geleneğinin bulunmayışı (Bridges, 1982.; Balcı, 1988) bu iki taramanın başlıca ortak bulguları idi.

References

  • Dnicker, Peter, Management, in B. Sander and T. Wiggins, “Cultural Context....,” EAQ 21, 1 (Winter 1985) 95—117.
Year 1990, Volume: 23 Issue: 1, 81 - 94, 19.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000836

Abstract

References

  • Dnicker, Peter, Management, in B. Sander and T. Wiggins, “Cultural Context....,” EAQ 21, 1 (Winter 1985) 95—117.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Ali Balcı This is me

Publication Date August 19, 2019
Published in Issue Year 1990 Volume: 23 Issue: 1

Cite

APA Balcı, A. (2019). EĞİTİM YÖNETİMİNDE ARAŞTIRMA. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 23(1), 81-94. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000836
Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (AUJFES) is a formal journal of Ankara University.

The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License

AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0