Research Article
BibTex RIS Cite

ORTAÖĞRETİM DÜZEYİNDEKİ DİN EĞİTİMİ OKULLARI VE DİĞER MESLEK LİSELERİNİN SAYISAL GELİŞMELERİ (1978—1987 DÖNEMİ)

Year 1990, Volume: 23 Issue: 1, 145 - 162, 19.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000840

Abstract

Cumhuriyet dönemi eğitiminde dikkati çeken ya da çekmesi gereken en önemli iki nokta, eğitimin laik niteliği ve tüm nüfusa götürülmesi gereğine olan inanç ve çabadır. Osmanlı imparatorluğu döneminde eğitimin, askeri okullar dışında, yerel yönetimlerin, dinsel kuramların egemenliğinde bulunduğu bilinmektedir Eğitimde ortak amaçlar da sözkonusu değildir. Öte yandan eğitim hizmeti götürülen ya da okuryazar olan kitle, nüfusun yüzde onunun altındadır* 1. Cumhuriyet döneminde eğitimin amaçlarının, örgütlenmesinin, dinsel içeriğinin ve kullanılan harflerin değiştirilmesi yanında, herkese eğitim verme hedefi de ortaya konmuştur Bu hedef, Atatürk’ün, şu deyişinde kendini gösterir:

References

  • Oğuzkan, Turhan, (ed.) Türkiye'de Ortaöğretim ve Sorunları. Genişletilmiş İkinci Baskı. Hisar Eğitim Vakfı, Yayın No. 1. 1986. İçinde Mahmut Âdem ve Turhan Oğuzkan. “Ortaöğretimde Sayısal Gelişmeler” adli bölüm.
Year 1990, Volume: 23 Issue: 1, 145 - 162, 19.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000840

Abstract

References

  • Oğuzkan, Turhan, (ed.) Türkiye'de Ortaöğretim ve Sorunları. Genişletilmiş İkinci Baskı. Hisar Eğitim Vakfı, Yayın No. 1. 1986. İçinde Mahmut Âdem ve Turhan Oğuzkan. “Ortaöğretimde Sayısal Gelişmeler” adli bölüm.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Hasan Hüseyin Aksoy This is me

Publication Date August 19, 2019
Published in Issue Year 1990 Volume: 23 Issue: 1

Cite

APA Aksoy, H. H. (2019). ORTAÖĞRETİM DÜZEYİNDEKİ DİN EĞİTİMİ OKULLARI VE DİĞER MESLEK LİSELERİNİN SAYISAL GELİŞMELERİ (1978—1987 DÖNEMİ). Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 23(1), 145-162. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000840
Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (AUJFES) is a formal journal of Ankara University.

The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License

AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0