Research Article
BibTex RIS Cite

YENİ OKUR YAZARLARA YÖNELİK MATERYALLER

Year 1990, Volume: 23 Issue: 1, 371 - 380, 19.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000848

Abstract

Dünyanın çeşitli bölgelerinde çoğu genç, birkaç yıl süren ilköğretimden sonra, günlük yaşamında okuma-yazmaya çok az yer vermektedir. Giderek okuma-yazmayı bıraktıklarından kısa bir süre sonra bu insanlar tekrar okumaz-yazmaz olmaktadırlar. Diğer taraftan, hiç okula gitmemiş genç ve yetişkinlere yönelik düzenlenen okuma-yazma kampanyalarında ise kursları bitirenler genellikle basit düzeydeki metinleri okuyup yazabilmektedirler. Daha güç metinleri okuyabilecek ve yazabilecek düzeye tam olarak gelememektedirler. İlköğretim görmüş ama çoğunu unutmuş, okuma-yazma kursuna katdımş ancak tam olarak öğrenememiş bu kişilere bir de kendi kendine veya çevresindekilerin yardımı ile okuma-yazma öğrenenler eklendiğinde, yeni okur-yazarlar grubu belirlenmiş olur.

References

  • Güneş, Firdevs. A.Ü. Eğitim Bilimleri Fakültesi Okumaz-Yazmaz Yetişkinler Araştırması, Â.Ü. Eğitim Bilimleri Fakültesi, Ankara:'1990
Year 1990, Volume: 23 Issue: 1, 371 - 380, 19.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000848

Abstract

References

  • Güneş, Firdevs. A.Ü. Eğitim Bilimleri Fakültesi Okumaz-Yazmaz Yetişkinler Araştırması, Â.Ü. Eğitim Bilimleri Fakültesi, Ankara:'1990
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Meral Tekin This is me

Publication Date August 19, 2019
Published in Issue Year 1990 Volume: 23 Issue: 1

Cite

APA Tekin, M. (2019). YENİ OKUR YAZARLARA YÖNELİK MATERYALLER. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 23(1), 371-380. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000848
Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (AUJFES) is a formal journal of Ankara University.

The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License

AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0