Dünyanın çeşitli bölgelerinde çoğu genç, birkaç yıl süren ilköğretimden sonra, günlük yaşamında okuma-yazmaya çok az yer vermektedir. Giderek okuma-yazmayı bıraktıklarından kısa bir süre sonra bu insanlar tekrar okumaz-yazmaz olmaktadırlar. Diğer taraftan, hiç okula gitmemiş genç ve yetişkinlere yönelik düzenlenen okuma-yazma kampanyalarında ise kursları bitirenler genellikle basit düzeydeki metinleri okuyup yazabilmektedirler. Daha güç metinleri okuyabilecek ve yazabilecek düzeye tam olarak gelememektedirler. İlköğretim görmüş ama çoğunu unutmuş, okuma-yazma kursuna katdımş ancak tam olarak öğrenememiş bu kişilere bir de kendi kendine veya çevresindekilerin yardımı ile okuma-yazma öğrenenler eklendiğinde, yeni okur-yazarlar grubu belirlenmiş olur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 19, 2019 |
Published in Issue | Year 1990 Volume: 23 Issue: 1 |
The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0