Eğitim ile ulusal kalkınma arasındaki ilişkileri gösterme çabaları artık eskilerde kalmıştır. Bu çabaların amacına ulaştığı ve olumlu sonuç verdiği hemen tüm ülkelerde eğitime yapdan harcamaların genel bütçe içinde önemli oranlara sahip olması ile kolayca anlaşılabilir. Günümüzde, eğitime ayrılan bu kaynakların, ülkenin iktisadi ve toplumsal kalkınmasına en yüksek katkıyı sağlayacak şekilde kullanımı üzerinde durulmaktadır. Özellikle kalkınmalarını kıt kaynaklarla gerçekleş-■ tirmek durumunda kalan gelişmekte olan ülkelerde, bu kaynakların, daha verimli alanlara ayrdmamış olmasından pişmankk duyulmaması gerekmektedir. Bu ise eğitim planlaması uzmanlarının eğitim sisteminin iç ve dış verimliliğini başlıca bağımlı değişkenler olarak ele almaları ve bunları artırma yönünde sürekli ve dinamik bir çaba göstermeleri ile mümkündür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 20, 2019 |
Published in Issue | Year 1989 Volume: 22 Issue: 1 |
The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0