Research Article
BibTex RIS Cite

EĞİTİMDE İÇ VERİMLİLİK

Year 1989, Volume: 22 Issue: 1, 469 - 484, 20.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000865

Abstract

Eğitim ile ulusal kalkınma arasındaki ilişkileri gösterme çabaları artık eskilerde kalmıştır. Bu çabaların amacına ulaştığı ve olumlu sonuç verdiği hemen tüm ülkelerde eğitime yapdan harcamaların genel bütçe içinde önemli oranlara sahip olması ile kolayca anlaşılabilir. Günümüzde, eğitime ayrılan bu kaynakların, ülkenin iktisadi ve toplumsal kalkınmasına en yüksek katkıyı sağlayacak şekilde kullanımı üzerinde durulmaktadır. Özellikle kalkınmalarını kıt kaynaklarla gerçekleş-■ tirmek durumunda kalan gelişmekte olan ülkelerde, bu kaynakların, daha verimli alanlara ayrdmamış olmasından pişmankk duyulmaması gerekmektedir. Bu ise eğitim planlaması uzmanlarının eğitim sisteminin iç ve dış verimliliğini başlıca bağımlı değişkenler olarak ele almaları ve bunları artırma yönünde sürekli ve dinamik bir çaba göstermeleri ile mümkündür.

References

  • Bircaıı, İsmail. Yayınlanmamış Eğitim Ekonomisi Deıs Notları. (Hacettepe Üniversitesi, 1987).
  • Bülbül, A Sudi, “Eğitim Planlaması ve Harcamaları”, Cıınıhıtriyel Döneminde Eğitim. (MEB. Milli Eğitim Basımevi, İstanbul, 1983).
Year 1989, Volume: 22 Issue: 1, 469 - 484, 20.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000865

Abstract

References

  • Bircaıı, İsmail. Yayınlanmamış Eğitim Ekonomisi Deıs Notları. (Hacettepe Üniversitesi, 1987).
  • Bülbül, A Sudi, “Eğitim Planlaması ve Harcamaları”, Cıınıhıtriyel Döneminde Eğitim. (MEB. Milli Eğitim Basımevi, İstanbul, 1983).
There are 2 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

İbrahim Duyar This is me

Publication Date August 20, 2019
Published in Issue Year 1989 Volume: 22 Issue: 1

Cite

APA Duyar, İ. (2019). EĞİTİMDE İÇ VERİMLİLİK. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 22(1), 469-484. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000865
Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (AUJFES) is a formal journal of Ankara University.

The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License

AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0