Research Article
BibTex RIS Cite

TELEVİZYON VE SALDIRGANLIK

Year 1988, Volume: 21 Issue: 1, 25 - 52, 22.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001016

Abstract

Televizyonda ve genel olarak, yayın araçlarında gözlenen saldırganlığın çocuk ve yetişkinler^ üzerindeki etkisi Avrupa ve, Amerika’da, özellikle de, Amerika Birleşik Devletlerinde güncelliğini hemen hiç yitirmeyen, ulusal ölçülerde dikkâtleri çeken, ve araştırılması için büyük paraların harcandığı bir konudur. Ülkemizde işe henüz yeni yeni ve öyle görülüyor ki, yalnızca, basında dikkatleri çekmeye başlamıştır. Özellikle 1987 yılında gösterilen bir TV filminden sonra o filmdeki intihar olayına benzer bir dizi intihar girişimi bu dikkatleri çekmede etkili olmuştur. Televizyonda saldırgan davranışların sergilenmesi (a) çocukların kişiler arası ilişkilerde karşılaştikları sorunları çözme yolu olarak şiddeti öğrenecekleri ve kullanacakları, (b) insanların şiddetin yol açtığı acılara duyarsız hale gelecekleri, ve (c) hem çocuk ve hem de yetişkinlerin yeni saldırgan davranışlar öğrenecekleri korkusu ile eleştirilmektedir.

References

  • Parton, ï). A., ye Geshuri, Y., (1971). Learning of aggression as functions of presence of a human model, response intensity, and target of the response. Journal of Experimental Child Psycgology, 20, 304—318.
Year 1988, Volume: 21 Issue: 1, 25 - 52, 22.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001016

Abstract

References

  • Parton, ï). A., ye Geshuri, Y., (1971). Learning of aggression as functions of presence of a human model, response intensity, and target of the response. Journal of Experimental Child Psycgology, 20, 304—318.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Ali Dönmez This is me

Publication Date August 22, 2019
Published in Issue Year 1988 Volume: 21 Issue: 1

Cite

APA Dönmez, A. (2019). TELEVİZYON VE SALDIRGANLIK. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 21(1), 25-52. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001016
Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (AUJFES) is a formal journal of Ankara University.

The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License

AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0