Research Article
BibTex RIS Cite

SOSYAL PSİKOLOJİDE KARŞIT TEPKİ KURAMI

Year 1988, Volume: 21 Issue: 1, 203 - 222, 22.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001015

Abstract

Brelim belirli bir zaman dönemi içinde (şimdi ya da gelecekte) kişinin angaje olacağı davranışlar öldüğünü kabul eder ve bu davra-nışlara “serbest davranışlar” adını verir. Ona göre kişiye serbest wbir davranış seti verildiğinde bu davranışlar her ne zaman elimine edilir ya da elimine edilmeyle tehdit edilirse kişi reaktans yaşayacaktır. Reaktans serbest bir davranışın hem elimine edildiği hem de elimine edilmeyle tehdit edildiği durumlarda üretilir. Ayrıca eliminasyon ya da eliminasyon tehditi kişisel ve gayrikişisel olabilir. Kişisel olmayan eliminasyon ya da eliminasyon tehditinin belirgin özelliği, kişinin bu eliminasyonü doğrudan doğrüya kendine yöneltilmiş olarak kolayca algılayamaması buna karşılık diğerinde bu eliminasyonü kolayca kendine yöneltilmiş olarak algılamasıdır (Insco ve Schopler, 1973).

References

  • Sensenig, J., Br§hm, J.W., “Altitude Change from and Implied Threat to Atliludinal Freedom Journal of Personality and Social Psychology. 1968, Vol. 8, 324—330.
Year 1988, Volume: 21 Issue: 1, 203 - 222, 22.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001015

Abstract

References

  • Sensenig, J., Br§hm, J.W., “Altitude Change from and Implied Threat to Atliludinal Freedom Journal of Personality and Social Psychology. 1968, Vol. 8, 324—330.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Sema Kaner This is me

Publication Date August 22, 2019
Published in Issue Year 1988 Volume: 21 Issue: 1

Cite

APA Kaner, S. (2019). SOSYAL PSİKOLOJİDE KARŞIT TEPKİ KURAMI. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 21(1), 203-222. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001015
Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (AUJFES) is a formal journal of Ankara University.

The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License

AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0