Dünya Bankası uzmanlarının Tiirk Eğitim ve Yetiştirme Sistenli İncelemesi sonucunda yazdıkları raporun basınımızda çıkan özetlerinin yazara ilk anımsattığı örnek, 1970’den lıemen sonra^İngiltere’den ithal edilen uzmanların sonuçsuz kalan çalışması ve raporu olmuştur. Kimsenin kendi yerinde peygamber olamayacağı genellemesinden kaynaklanan bu tutum günümüze kadar süregelen Tanzimat zihniyetinin, eğitimimize de arasıra yansıyan bir uzantısıdır. Topluca bakıldığında değerli bir çalışma olarak nitelendirilebilecek raporun, planlı döneme girdiğimiz 1962 yılından beri yapılan Milli Eğitim Şûraları, kalkınma planları ve programları, eğitim alanındaki doktora, doçentlik ve profesörlük araştırma tezleri, bilimsel sempozyumlar ve seminerler, basınımızda çıkan eğitime ilişkin makalelerde yer alan değerlendirmeler ve önerilere karşın,' raporun kapsamının yeniliği, yazarlarının yabancı oluşuyla kalmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 22, 2019 |
Published in Issue | Year 1988 Volume: 21 Issue: 1 |
The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0