Research Article
BibTex RIS Cite

DÜNYA EĞİTİM BUNALIMI VE EĞİTİMİN FİNANSMANI SORUNU

Year 1988, Volume: 21 Issue: 1, 393 - 408, 22.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000995

Abstract

İkinci Dünya Savaşı’ndan sonraki yıllarda, “eğitimi demokratikleştirme” ve herkese, eğitimde “fırsat, ve imkan eşitliği” sağlama amaçlarıyla, gelişmiş ve gelişmekte olan hemen her ülkede, izlenen' eğitimi yaygınlaştırma politikaları, eğitimin her düzeyinde öğrenci sayılarının artmasına neden olmuş; bu da beraberinde sunu-istein dengelerinde bozulma ve finansman yetersizliği sorunlarını getirmiştir. Aşağıda ilkin eğitim sistemlerinde-bir “bunalım”1 yarattığı ileri sürülen dengesizlikler kısaca .açıklanmakta; sonra da eğitimin finansmanı konusundaki 'tartışmalar, kısaca özetlenmektedir.

References

  • Philip H. Coombs., The World Educational Crisis, A System Analysis. Oxford Univ. Press, London, 1968. ,v
  • C.A. Anderson veM.J. Bowman., Theoretical Considerations in Educational Planning, (İçinde bulunduğu eser:' Don Adams, editör, Educational Planning), Syracuse Univ., 1964, s. 4-45.
Year 1988, Volume: 21 Issue: 1, 393 - 408, 22.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000995

Abstract

References

  • Philip H. Coombs., The World Educational Crisis, A System Analysis. Oxford Univ. Press, London, 1968. ,v
  • C.A. Anderson veM.J. Bowman., Theoretical Considerations in Educational Planning, (İçinde bulunduğu eser:' Don Adams, editör, Educational Planning), Syracuse Univ., 1964, s. 4-45.
There are 2 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Sudi Bülbül This is me

Publication Date August 22, 2019
Published in Issue Year 1988 Volume: 21 Issue: 1

Cite

APA Bülbül, S. (2019). DÜNYA EĞİTİM BUNALIMI VE EĞİTİMİN FİNANSMANI SORUNU. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 21(1), 393-408. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000995
Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (AUJFES) is a formal journal of Ankara University.

The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License

AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0