Research Article
BibTex RIS Cite

HALK EĞİTİMİNDE “KATILMA"NIN ARAŞTIRILMASI: NİTELİKSEL YAKLAŞIMIN GİZİLGÜCÜ

Year 1988, Volume: 21 Issue: 1, 449 - 467, 22.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001005

Abstract

Bu yazının amacı, halk eğitimine katılmanın incelenmesinde niteliksel (kalitatif) araştırma yaklaşımının gizilgücünü (potansiyelini) / irdelemektir. Bu amaçla, önce, katılma konuşunda varolan araştırma yaklaşımları ve bunların içinde barındırdığı güçlükler gözden geçirilmektedir. Daha sonra niceliksel (kantitatif) ve niteliksel yaklaşımlar karşılaştırılmakta; özellikle yorumbilimin (hermeneutics) ve toplumsal fenomenolojinin etkisi altındaki niteliksel çerçevenin belli başlı fikirleri açılmakta; katılmanın bireyin yaşam-dünyasındaki anlamım görmenin önemi Vurgulanarak, halk eğitiminde katılmanın incelenmesi konusunda çıkarılan bazı sonuçlar üzerinde düşünülmektedir. 

References

  • Meziow, J., Darkenwald, G.G. and Knox, A.B., Last Gamble on Education: Dynamics of Adult Basic Education. Washington, D.C.: Adult Education Association, 1975.
Year 1988, Volume: 21 Issue: 1, 449 - 467, 22.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001005

Abstract

References

  • Meziow, J., Darkenwald, G.G. and Knox, A.B., Last Gamble on Education: Dynamics of Adult Basic Education. Washington, D.C.: Adult Education Association, 1975.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Kathleen Rockhıll This is me

Serap Ayhan This is me

Publication Date August 22, 2019
Published in Issue Year 1988 Volume: 21 Issue: 1

Cite

APA Rockhıll, K., & Ayhan, S. (2019). HALK EĞİTİMİNDE “KATILMA"NIN ARAŞTIRILMASI: NİTELİKSEL YAKLAŞIMIN GİZİLGÜCÜ. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 21(1), 449-467. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001005
Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (AUJFES) is a formal journal of Ankara University.

The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License

AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0