Research Article
BibTex RIS Cite

SOSYO EKONOMİK DÜZEY VE PSİKOLOJİK İHTİYAÇLAR

Year 1987, Volume: 20 Issue: 1, 55 - 68, 27.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001076

Abstract

Sahip olduğumuz bütün özellikler, doğuşta getirilen gizilgüçlerin çevre ile etkileşiminin ürünüdür. Ancak, bazı özelliklerin oluşumunda çevrenin etkisi diğerlerinden daha fazla olmaktadır. Örneğin, kişilik özellikleri, bedensel özelliklerden daha fazla çevrenin etkisini yansıtmaktadır. Çevre denince de öncelikle akla bireyin ilk ve en yakın çevresini oluşturan aile gelmektedir. Çocuklara, sosyalleşme süreci boyunca istenilir davranışlar kazandırılmaya çalışılır. Ana babanın “istenilir davranış” kavramı ise, onların tutumlarını ve değer yargılarını yansıtmaktadır (Fisher, 1948).

References

  • Baldwin, A.L. Socialization and the parent-child relationship. Child Development. 1948, 19, 127-136.
  • Başaran, F. Ailede cinsiyet rollerine ilişkin tutum değişmeleri. Türkiye’de Ailenin Değişimi: Toplumbilimsel İnceletmeler. Ankara: Türk Sosyal Bilimler Derneği Yayinları, 1984.
Year 1987, Volume: 20 Issue: 1, 55 - 68, 27.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001076

Abstract

References

  • Baldwin, A.L. Socialization and the parent-child relationship. Child Development. 1948, 19, 127-136.
  • Başaran, F. Ailede cinsiyet rollerine ilişkin tutum değişmeleri. Türkiye’de Ailenin Değişimi: Toplumbilimsel İnceletmeler. Ankara: Türk Sosyal Bilimler Derneği Yayinları, 1984.
There are 2 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Yıldız Kuzgun This is me

Publication Date August 27, 2019
Published in Issue Year 1987 Volume: 20 Issue: 1

Cite

APA Kuzgun, Y. (2019). SOSYO EKONOMİK DÜZEY VE PSİKOLOJİK İHTİYAÇLAR. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 20(1), 55-68. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001076
Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (AUJFES) is a formal journal of Ankara University.

The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License

AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0