Review
BibTex RIS Cite

Raku Geleneği ve Çağdaş Uygulamaları

Year 2019, Volume: 1 Issue: 2, 174 - 203, 25.12.2019

Abstract

,Japon geleneksel çay
partilerinde kullanılmak üzere çoğunlukla elle şekillendirilen çay fincanı
formunda üretilmiş raku tekniğinde kapların 
geleneksel yöntemle yapılan geçmişi, çağdaş raku  örnekleri, raku tekniğini çağdaşa aktaran
Serap Ünal ve Avanoslu ustalar bu makalenin içeriğini oluşturur. Makalede Raku ailesinin XV.Kuşak ustası Raku
Kichizaemon’un üretimleri, Serap Ünal’ın raku uygulamaları, Avanos çömlek
ustaları Tayfun Küçükcan ve Aydın Afacan’ın 
raku uygulamaları da araştırılmıştır. 

References

  • 1.Başkaya, M.H. (1997). Muğla Bacalarının Çağdaş Seramik Yorumunda Raku Dokuları, Hacettepe Üniversitesi, Ankara, Seramik Cam Anasanat Dalı, SBE, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans tezi).
  • 2.Başkaya, M.H. (2008). Tasarımcıya ve Sanatçıya Esin veren Malzeme ve Nesneler, Seramik Federasyonu Dergisi, Temmuz, No.26.
  • 3.Chojiro: 400 Years Memorial Exhibition of Raku (Kyoto Raku Museum 1988).
  • 4.Clarke, B. (2011). Low Temperature Salt/Saggar Firing, Von Dassow, S. (ed.) (2011). Barrel. Pit and Saggar Firing, Collection of Articles from Ceramics Monthly, Westerville, Ohio: American Ceramics Society, 56-59.
  • 5.Çobanlı, Z. (1995). Raku Anadolu‘da Sanat, Anadolu Üniversitesi Yayını,N.4, Eskişehir, 13-30.6.Fisher,J.E. (2007). Where There’s Smoke Testing Raku Combustible, Turner, A.(ed.) (2007)’de, 35-39.
  • 7.Genç, S.-Taçyıldız, E. (2012). Farklı Bünyeler Üzerinde Raku Sırlarının Araştırılması Sanat ve Tasarım Dergisi Sayı 3, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları No. 2952, Güzel Sanatlar Enstitüsü Yayınları No. 6, 41-49. https://std.anadolu.edu.tr/sites/std.anadolu.edu.tr/files/dergiler/SAYI3_1.pdf
  • 8.Güvenç, B. (1992) Japon kültürü (nihon bunka), (4.Baskı). Ankara: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • 9.Hayashiya, S. (1997). Raku: A Dynasty of Japanese Ceramists, Japan Foundation.
  • 10.Hayırsever, B. (1997). Avanos Çömlekçiliği, Dokuz Eylül Üniversitesi, SBE (Yayımlanmamış Yüksek Lisans tezi).
  • 11.Kichiazemon, R. (1994) 樂吉左衞門作品集 (Yukichi Sakaimon Collection), Kyoto: Raku Bijutsukan.
  • 12.Koçak, Ş. (2014). Sırsız Raku Araştırma ve Uygulamaları, DEU, Seramik ve Cam Tasarımı Anasanat Dalı, SBE, (Yayımlanmamış Sanatta Yeterlik tezi).
  • 13.Özcan, Murşit C. (1997). Geleneksel Raku Tekniği ve Artistik Seramik Formlarda Uygulanması, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, SBE, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans tezi).
  • 14.Peterson, B. (2011). History of Raku. Erişim: http://pottery.about.com/od/firingthekiln/ss/raku_firing.htm
  • 15.Pitelka, M. (2005). Handmade Culture: Raku Potters, Patrons, and Tea Practitioners In Japan, University of Hawaii Press.
  • 16.Riegger, Hal (2000). Raku Then and Now, Ceramics Monthly, Vol.48, N.7.
  • 17.Sertalp, E. (2005). Avanos Seramik ve Çömlek Atölyelerinde Çıraklık Eğitimi Yoluyla Meslek Edinmiş Elemanların Durumu Üzerine bir Araştırma, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans tezi).
  • 18.Soldner, P.E.(1973). Raku as I Know It, CR, No. 22 (July/August 1973), 4-6.
  • 19.Soner G., E. Taçyıldız (2012). Farklı Bünyeler Üzerinde Raku Sırlarının Araştırılması Sanat ve Tasarım Dergisi Sayı 3, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları No. 2952, Güzel Sanatlar Enstitüsü Yayınları, No. 6, 41-49. https://std.anadolu.edu.tr/sites/std.anadolu.edu.tr/files/dergiler/SAYI3_1.pdf
  • 20.Sophie, R. (2013). The aesthetics of tea: the highly acclaimed potters of the Raku dynasty have been crafting tea bowls in Kyoto for around 450 years. The current head of the family, Raku Kichizaemon XV, is as wise to contemporary art as he is to the tradition he preserves, Apollo: 177.607 (Mar. 2013): 140vd.
  • 21.Taylan, F. (1999). Raku ve İsli Fırın'da çağdaş işler. İstanbul: Milliyet Sanat, Sayı:469 (1 Aralık 1999); Sanatçı’nın Adnan Franko Sanat Galerisi, Eylül30-Ekim 30, 1999 Sergisi ve Alaçatı Çağdaş Seramik Müzesi, İzmir, Kasım 1999 eserleri üzerine.
  • 22.Turner, A. (2007) (ed.). Raku, Pit & Barrel: Firing Techniques, American Ceramic Society. Series: Ceramic Arts Handbook Series. Westerville, Ohio : American Ceramics Society. 2007. eBook
  • 23.Ünal,S. (1990). Kınık ve Avanos Çömlekçiliği, Sanat Tarihi Araştırma Dergisi, İstanbul. s. 62-70.
  • 24.Von Dassow, S. (2007) Dazzling Crackles, in Turner, A. 2007(ed.), 11-14.
  • 25.Von Dassow, S. (ed.) (2011). Barrel. Pit and Saggar Firing, Collection of Articles from Ceramics Monthly, Westerville, Ohio: American Ceramics Society. eBook
Year 2019, Volume: 1 Issue: 2, 174 - 203, 25.12.2019

Abstract

References

  • 1.Başkaya, M.H. (1997). Muğla Bacalarının Çağdaş Seramik Yorumunda Raku Dokuları, Hacettepe Üniversitesi, Ankara, Seramik Cam Anasanat Dalı, SBE, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans tezi).
  • 2.Başkaya, M.H. (2008). Tasarımcıya ve Sanatçıya Esin veren Malzeme ve Nesneler, Seramik Federasyonu Dergisi, Temmuz, No.26.
  • 3.Chojiro: 400 Years Memorial Exhibition of Raku (Kyoto Raku Museum 1988).
  • 4.Clarke, B. (2011). Low Temperature Salt/Saggar Firing, Von Dassow, S. (ed.) (2011). Barrel. Pit and Saggar Firing, Collection of Articles from Ceramics Monthly, Westerville, Ohio: American Ceramics Society, 56-59.
  • 5.Çobanlı, Z. (1995). Raku Anadolu‘da Sanat, Anadolu Üniversitesi Yayını,N.4, Eskişehir, 13-30.6.Fisher,J.E. (2007). Where There’s Smoke Testing Raku Combustible, Turner, A.(ed.) (2007)’de, 35-39.
  • 7.Genç, S.-Taçyıldız, E. (2012). Farklı Bünyeler Üzerinde Raku Sırlarının Araştırılması Sanat ve Tasarım Dergisi Sayı 3, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları No. 2952, Güzel Sanatlar Enstitüsü Yayınları No. 6, 41-49. https://std.anadolu.edu.tr/sites/std.anadolu.edu.tr/files/dergiler/SAYI3_1.pdf
  • 8.Güvenç, B. (1992) Japon kültürü (nihon bunka), (4.Baskı). Ankara: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • 9.Hayashiya, S. (1997). Raku: A Dynasty of Japanese Ceramists, Japan Foundation.
  • 10.Hayırsever, B. (1997). Avanos Çömlekçiliği, Dokuz Eylül Üniversitesi, SBE (Yayımlanmamış Yüksek Lisans tezi).
  • 11.Kichiazemon, R. (1994) 樂吉左衞門作品集 (Yukichi Sakaimon Collection), Kyoto: Raku Bijutsukan.
  • 12.Koçak, Ş. (2014). Sırsız Raku Araştırma ve Uygulamaları, DEU, Seramik ve Cam Tasarımı Anasanat Dalı, SBE, (Yayımlanmamış Sanatta Yeterlik tezi).
  • 13.Özcan, Murşit C. (1997). Geleneksel Raku Tekniği ve Artistik Seramik Formlarda Uygulanması, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, SBE, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans tezi).
  • 14.Peterson, B. (2011). History of Raku. Erişim: http://pottery.about.com/od/firingthekiln/ss/raku_firing.htm
  • 15.Pitelka, M. (2005). Handmade Culture: Raku Potters, Patrons, and Tea Practitioners In Japan, University of Hawaii Press.
  • 16.Riegger, Hal (2000). Raku Then and Now, Ceramics Monthly, Vol.48, N.7.
  • 17.Sertalp, E. (2005). Avanos Seramik ve Çömlek Atölyelerinde Çıraklık Eğitimi Yoluyla Meslek Edinmiş Elemanların Durumu Üzerine bir Araştırma, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans tezi).
  • 18.Soldner, P.E.(1973). Raku as I Know It, CR, No. 22 (July/August 1973), 4-6.
  • 19.Soner G., E. Taçyıldız (2012). Farklı Bünyeler Üzerinde Raku Sırlarının Araştırılması Sanat ve Tasarım Dergisi Sayı 3, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları No. 2952, Güzel Sanatlar Enstitüsü Yayınları, No. 6, 41-49. https://std.anadolu.edu.tr/sites/std.anadolu.edu.tr/files/dergiler/SAYI3_1.pdf
  • 20.Sophie, R. (2013). The aesthetics of tea: the highly acclaimed potters of the Raku dynasty have been crafting tea bowls in Kyoto for around 450 years. The current head of the family, Raku Kichizaemon XV, is as wise to contemporary art as he is to the tradition he preserves, Apollo: 177.607 (Mar. 2013): 140vd.
  • 21.Taylan, F. (1999). Raku ve İsli Fırın'da çağdaş işler. İstanbul: Milliyet Sanat, Sayı:469 (1 Aralık 1999); Sanatçı’nın Adnan Franko Sanat Galerisi, Eylül30-Ekim 30, 1999 Sergisi ve Alaçatı Çağdaş Seramik Müzesi, İzmir, Kasım 1999 eserleri üzerine.
  • 22.Turner, A. (2007) (ed.). Raku, Pit & Barrel: Firing Techniques, American Ceramic Society. Series: Ceramic Arts Handbook Series. Westerville, Ohio : American Ceramics Society. 2007. eBook
  • 23.Ünal,S. (1990). Kınık ve Avanos Çömlekçiliği, Sanat Tarihi Araştırma Dergisi, İstanbul. s. 62-70.
  • 24.Von Dassow, S. (2007) Dazzling Crackles, in Turner, A. 2007(ed.), 11-14.
  • 25.Von Dassow, S. (ed.) (2011). Barrel. Pit and Saggar Firing, Collection of Articles from Ceramics Monthly, Westerville, Ohio: American Ceramics Society. eBook
There are 24 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Araştırma Makaleleri
Authors

Billur Tekkök

Publication Date December 25, 2019
Submission Date November 7, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 1 Issue: 2

Cite

APA Tekkök, B. (2019). Raku Geleneği ve Çağdaş Uygulamaları. Ankara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Dergisi, 1(2), 174-203.