Bu makalenin amacı, Uluslararası Petrol Kirliliği Tazmin Fonlarınca (Tazmin Fonları) 1992 Hukuki Sorumluluk Sözleşmesi (1992 HSS) m. 1(1)’de yer alan gemi tanımının yorumuna dair sorunların çözümüne ilişkin olarak kabul edilen Rehber Kuralların kapsamlı şekilde incelenerek önemini, sağlayacağı etki ve katkıları ortaya koymaktır. Rehber Kurallar, bağlayıcı nitelikte bir hukuki belge değildir. Fakat gemi tanımının yorumunda ortaya çıkan sorunların çözümü hususunda hükümetler, Tazmin Fonları, donatanlar ve ilgili diğer denizcilik çevrelerine katkı sağlayacak önemli bir metindir. Rehber Kurallar, gemi tanımının yorumlanmasında karma (hybrid) yaklaşım metodunu benimsemiştir. Bu metot, açıkça gemi tanımı içinde kalan veya açıkça gemi tanımı içinde kalmayan deniz araçları listelerinin yetersiz olması durumunda deniz ulaştırma zinciri kavramının (maritime transport chain) tamamlayıcı bir yorum kuralı olarak devreye girmesini öngörmektedir. Pragmatik ve etkili bir yorumu kuralı olarak deniz ulaştırma zinciri kavramı, 1992 HSS’nin sağlıklı ve yeknesak biçimde uygulanması amacına katkı sağlayabilir. Rehber Kurallar, Viyana Sözleşmeler Hukuku Sözleşmesi’nin 31(3) maddesine uygun olarak 1992 HSS ve 1992 Fon Sözleşmesi’nin (1992 FC) uygulanması ve yorumlanmasında sonraki bir anlaşma veya sonraki bir uygulama olarak kabul edilebilir. Bu yaklaşım, özellikle millî mahkemelerin Rehber Kuralları dikkate almalarını kolaylaştırabilir
Rehber Kurallar 1992 Hukuki Sorumluluk Sözleşmesi 1992 Fon Sözleşmesi gemi tanımının yorumu deniz ulaştırma zinciri karma yaklaşım uluslararası petrol kirliliği tazmin fonları
This article’s purpose is to identify its significance, impact and contributions by means of scrutinizing “Guidance Document” with regard to solve the matters on interpretation of the definition of ship in Article 1(1) of 1992 Civil Liability Convention (1992 CLC) adopted by International Oil Pollution Compensation Funds (Compensation Funds). Guidance Document is not a binding legal instrument. But it is a significant text which would contribute to governments, Compensation Funds, ship-owners and other related maritime communities in respect of solving the matters arising on interpretation of the definition of ship. Guidance Document has adopted the method of hybrid approach on the interpretation of the definition of ship. This method provides for the application of the concept of maritime transport chain as a supplementary interpretation tool in case the lists of vessels which fall clearly within or outside the definition of ship are insufficient. As a pragmatic and efficient interpretation principle, the concept of maritime transport chain could contribute to object that 1992 CLC should be applied uniformly and soundly. Guidance Document, pursuant to article 31(3) of 1969 Vienna Convention on the Law of Treaties, could be considered as a subsequent agreement or a subsequent practice regarding interpretation and application of 1992 CLC and 1992 FC. This approach may especially facilitate that national courts would take into account Guidance Document
Guidance Document 1992 Civil Liability Convention 1992 Fund Convention interpretation of the definition of ship maritime transport chain hybrid approach international oil pollution compensation funds.
Diğer ID | JA33CF68AF |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2017 |
Gönderilme Tarihi | 1 Eylül 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 66 Sayı: 3 |