Özel hukuktan doğan borçları dolayısıyla, belediyeler de, İcra ve İflâs Kanunu hükümlerine tâbidir. Buna karşılık, belediye mallarının tamamının haczi kabil değildir. Belediyeler tarafından yerine getirilen kamu hizmetlerinin aksatılmaması amacıyla, belediye mallarının bir kısmının haczedilemeyeceğine dair kurallar sevk edilmiştir. Konun koyucu tarafından kabul edilmiş olan bu kurallar, kamusal menfaatlere hizmet etmekle birlikte; belediyelere karşı alacaklı olan bireylerin alacak haklarına ulaşamamaları dolayısıyla, gerek Anayasa gerek Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi’nde düzenleme konusu edilmiş olan mülkiyet hakkı ile de doğrudan bağlantılıdır. Bu kapsamda, bu makale çerçevesinde, belediye mallarının haczedilememesine ilişkin kuralların geçirmiş olduğu tarihi süreç ve bu konudaki yargı kararları incelenerek, belediyelerin haczedilebilecek ve haczedilemeyecek olan mallarının kapsamı, alacaklıların mülkiyet hakkı çerçevesinde belirlenmeye ve kuralın gerek Anayasa’ya gerek Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesine uygunluğu tespit edilmeye çalışılacaktır
Belediye mallarının haczi mülkiyet hakkı haczedilmezlik kamu hizmeti kamusal menfaat belediyelerin kamusal ve özel malları
Municipalities are also subject to Code of Debt Enforcement and Bankruptcy based on their debts that emerge from private law. On the other hand, the properties of the municipalities are not all seizable. In order to eliminate the disruption of the public services that are delivered by municipalities, some rules are adopted which prevent the seizure of some properties that belong to municipalities. Although those rules serve public interests, they are also directly connected to the right to property of creditors, regulated both by the 1982 Constitution of Turkish Republic and by European Convention on Human Rights. In this context, by examining the historical development of those rules that are governing the seizure of the properties of a municipality and the case law related to it, the scope of the properties of a municipality that can and cannot be seized and the compatibility of those rules to the 1982 Constitution of Turkish Republic and European Convention on Human Rights will be determined
Seizure of the properties of the municipalities right to property non-seizability public service public interest public and private properties of a municipality
Diğer ID | JA93TF29NJ |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2016 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 65 Sayı: 4 |