Hem bireysel, hem de sosyal bir varlık olan insanın bilgi sahibi olma ihtiyacı, biyolojik ve fizyolojik ihtiyaçları kadar önem taşımaktadır. İnsanın bilgi sahibi olma isteği, eğitim olgusu ile mümkün bulunmaktadır1. Eğitim-öğretime yönelik özel/ kamu kurum ve kuruluşların eğitimin pozitif dışsallığı dolayısıyla ayrım gözetilmeksizin teşvik edilmesi gerekir. Bu teşviklerden belki de en önemlisi, eğitimöğretim hizmeti alan/veren kişilerin vergilendirilmesine yönelik uygulamalardır. Türkiye’de yüksek öğretim devlet üniversiteleri ve kamu tüzel kişiliğine sahip vakıf üniversiteleri tarafından
Vakıf üniversitesi Eğitim-öğretim KDV Kurumlar vergisi Kültür ve eğitim istisnası
The human need for knowledge is as important as biological or physiological needs. This need is satisfied through education. Educational institutions, public or private, must be supported to exploit positive externalities originating from education itself. One of the most important encouragements in this area relates to tax policies. In Turkey, higher education is provided by public and foundation universities. According to Turkish tax law, foundation universities areexempt from certain taxes. Enforcing value added tax (VAT) at foundation universities is a controversial issue. This article investigates this issue according to the place foundation universities have in the value added tax law
Foundation university Education-teaching VAT Corporate income tax Cultural and educational exemption
Diğer ID | JA72YB94YU |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2010 |
Gönderilme Tarihi | 1 Eylül 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 59 Sayı: 3 |