Biz "Islamfelsefesi" kavranurukuııanmayı [tercih ediyoruz].Bu kavram çob>U11luklamodemfelsefe tarihçileritarafından, yerine PhilacphieIII, Bascl1989,col. 882-886; GerhardEndress,"Die arabisch-islamische Fomhungs , s. 1 vd. ve atıfta bulunulankaynaklar; Emi1io Paneııa, "Esiste una 'filosofia araba'?",Menvrie dareniJ:aır: Rr.İsta di reiif?ia7 ,staria, arte6,Firenze 1975, s.38CJ.397. Ayrıca bu hususu "Yahudifelsefesi" kavrarruyla ilgili tartışmaylada krş. ESirar, Philacphyin the Middle A~, Philarphie,München1984, s. 9 vd.; Bruno Oıiesa, "Simon'sGeschichte jeuish Qiarterfy Reriew78 ,Philadelphia Açıkçası "Yahudi" olup bir birlik görüntüsü Near EastemPhilosophy", sonuca varmaktadır:"Yakın Doğu felsefesi, İslam kelarru ve Yunan klasik felsefesininbir yansınıası olmaktanoldukça uzaktır"(s. 137 vd.). Ayrıca İslam felsefesi, İbnRi.işd'ekadarki klasik dönemlede sınırlı değildir (s. 130 vd.). Krş. Dilthey ,~ Frankfurt/M. jüdi.sdx?r H a:hsr:hulsdJriften,R.xx,c. 116), s. 55. Dilthey'ineserinde131-134. sayfalar arasındaki kısa bir bölüm "Die auf den Griechenbesondersden Aristotelismus üzerine kurulmuşArap aklı ilimieri] üzerinedir;ayrıca krş. a.mIf.,E iııleiıurf, in die Gej;tes7Jissensdxıjien 1
Other ID | JA36PE28CV |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2004 |
Published in Issue | Year 2004 |