It is known that all branches in the curriculum of Divinity Faculty have stemmed from Koran. Therefore it is necessary to be acquainted with Koran’s subjects and style of expression in order to understand the information given in the education and interpret it successfully. But the current curriculum is insufficient to be familiar to Koran. The results of the survey that is applied to the students of Divinity Faculties display this insufficiency obviously. Noticing the problem and taking measures are of importance to cause the students to acquire the habbit of reading Koran directly and undesrtanding it
İlahiyat öğretimi müfredatında yer alan bütün branşların doğrudan ya da dolaylı olarak Kur’an’dan neş’et ettiği bilinmektedir. Bu sebeple ilahiyat öğreniminde edinilen bilgiyi anlamak ve başarılı şekilde yorumlayabilmek için Kur’an konularına, anlatım üslubuna aşina olmak zorunludur. Bugünkü müfredat, Kur’an’la bu manada bir yakınlık kurmak için yeterli değildir. İlahiyat fakültesi öğrencileriyle yapılan anket çalışması, bu yetersizliği çok açık bir şekilde gözler önüne sermektedir. Öğrencilerin doğrudan ve anlamı üzerinde durarak Kur’an okuma alışkanlığı edinme konusunda yaşanan boşluğu ortadan kaldırmak için sorunun fark edilerek bir dizi önlemin alınması önem arz etmektedir
Other ID | JA83HN53KV |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 52 Issue: 1 |
AUIFD is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.