Year 2007, Volume 07 , Issue 14, Pages 122 - 134 2007-09-01

ANALİTİK HİYERARŞİ SÜRECİ İLE MÜŞTERİ ŞİKAYETLERİNİN ANALİZİ
ANALYSIS OF CUSTOMER COMPLAINTS WITH ANALYTIC HIERARCHY PROCESS

Ayşe OĞUZLAR [1]


Bu çalışmada, otomobillerle ilgili en fazla şikayet edilen problemler analiz edilmeye çalışılmıştır. Veriler şikayetvar.com adlı web sitesinin içeriğinde bulunan veri tabanından elde edilmişlerdir. Ardından bu şikayetlere ilişkin ikili karşılaştırma matrisleri oluşturulmuş ve bu matrisler AHP’ de değerlendirilmiştir. Uygulamada Expert Choice paket programından yararlanılmıştır. Sonuç olarak Avrupa orjinli otomobillerin ABD ve Uzakdoğu orjinli otomobillerden daha sorunlu olduğu ortaya konulmuştur
In this study, it was aimed to analyze the complaints regarding frequently reported car related problems. This data was collected from the database in the web site named with şikayetvar.com. Then binary comparisons matrixes of this complaints were created and they were evaulated by means of AHP. In this application Expert Choice software was used. Finally it was find out that the European orginated cars are more problematic comparing with the USA and Far East orginated cars
Other ID JA43HR83BM
Journal Section Research Article
Authors

Author: Ayşe OĞUZLAR

Dates

Application Date : September 1, 2007
Acceptance Date : July 27, 2021
Publication Date : September 1, 2007

Bibtex @ { auiibfd359117, journal = {Akdeniz İİBF Dergisi}, issn = {1302-9975}, eissn = {2667-7229}, address = {AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ DEKANI DUMLUPINAR CAD. ANTALYA}, publisher = {Akdeniz University}, year = {2007}, volume = {07}, pages = {122 - 134}, doi = {}, title = {ANALİTİK HİYERARŞİ SÜRECİ İLE MÜŞTERİ ŞİKAYETLERİNİN ANALİZİ}, key = {cite}, author = {Oğuzlar, Ayşe} }
APA Oğuzlar, A . (2007). ANALİTİK HİYERARŞİ SÜRECİ İLE MÜŞTERİ ŞİKAYETLERİNİN ANALİZİ . Akdeniz İİBF Dergisi , 07 (14) , 122-134 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/auiibfd/issue/32316/359117
MLA Oğuzlar, A . "ANALİTİK HİYERARŞİ SÜRECİ İLE MÜŞTERİ ŞİKAYETLERİNİN ANALİZİ" . Akdeniz İİBF Dergisi 07 (2007 ): 122-134 <https://dergipark.org.tr/en/pub/auiibfd/issue/32316/359117>
Chicago Oğuzlar, A . "ANALİTİK HİYERARŞİ SÜRECİ İLE MÜŞTERİ ŞİKAYETLERİNİN ANALİZİ". Akdeniz İİBF Dergisi 07 (2007 ): 122-134
RIS TY - JOUR T1 - ANALİTİK HİYERARŞİ SÜRECİ İLE MÜŞTERİ ŞİKAYETLERİNİN ANALİZİ AU - Ayşe Oğuzlar Y1 - 2007 PY - 2007 N1 - DO - T2 - Akdeniz İİBF Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 122 EP - 134 VL - 07 IS - 14 SN - 1302-9975-2667-7229 M3 - UR - Y2 - 2021 ER -
EndNote %0 Akdeniz İİBF Dergisi ANALİTİK HİYERARŞİ SÜRECİ İLE MÜŞTERİ ŞİKAYETLERİNİN ANALİZİ %A Ayşe Oğuzlar %T ANALİTİK HİYERARŞİ SÜRECİ İLE MÜŞTERİ ŞİKAYETLERİNİN ANALİZİ %D 2007 %J Akdeniz İİBF Dergisi %P 1302-9975-2667-7229 %V 07 %N 14 %R %U
ISNAD Oğuzlar, Ayşe . "ANALİTİK HİYERARŞİ SÜRECİ İLE MÜŞTERİ ŞİKAYETLERİNİN ANALİZİ". Akdeniz İİBF Dergisi 07 / 14 (September 2007): 122-134 .
AMA Oğuzlar A . ANALİTİK HİYERARŞİ SÜRECİ İLE MÜŞTERİ ŞİKAYETLERİNİN ANALİZİ. Akdeniz İİBF Dergisi. 2007; 07(14): 122-134.
Vancouver Oğuzlar A . ANALİTİK HİYERARŞİ SÜRECİ İLE MÜŞTERİ ŞİKAYETLERİNİN ANALİZİ. Akdeniz İİBF Dergisi. 2007; 07(14): 122-134.
IEEE A. Oğuzlar , "ANALİTİK HİYERARŞİ SÜRECİ İLE MÜŞTERİ ŞİKAYETLERİNİN ANALİZİ", Akdeniz İİBF Dergisi, vol. 07, no. 14, pp. 122-134, Sep. 2007