BibTex RIS Cite

CONTEMPORARY DEVELOPMENTS IN E-GOVERNMENT EDUCATION IN THE LIGHT OF OPINIONS OF RESEARCHERS AND UNDERGRADUATE STUDENTS

Year 2013, Volume: 13 Issue: 26, 120 - 144, 01.05.2013

Abstract

This study emphasizes the importance of human factors and education in success of e-government projects and investigates the current status of egovernment courses at public administration departments in Turkey. The data was acquired through an investigation of curriculums, semi-structured interviews with academics, and a questionnaire which was applied to undergraduate public administration students. The results show a significant deficit about e-government and IT education at the public administration departments. It is argued that e-government courses should be developed both qualitatively and quantitatively, and it is emphasized that the risk of isomorphism should be avoided

ARAŞTIRMACILARIN VE LiSANS ÖĞRENCiLERiNiN GÖRÜŞLERi IŞIĞINDA E-DEVLET EĞiTiMiNDE GÜNCEL GELiŞMELER*

Year 2013, Volume: 13 Issue: 26, 120 - 144, 01.05.2013

Abstract

Bu çalışmada e-devlet projelerinde karşılaşılan başarısızlıklarda insan faktörünün ve eğitimin önemine değinilerek Türkiye’deki kamu yönetimi bölümlerinde e-devlet eğitiminin durumu incelenmiştir. Çalışmada kullanılan veriler kamu yönetimi bölümlerinin müfredatlarının incelenmesi, lisans düzeyinde sorumlu öğretim üyelerine yönelik olarak yarı yapılandırılmış mülakat ve soru formu uygulaması ve kamu yönetimi lisans öğrencileri ile gerçekleştirilen anketlerden elde edilmiştir. Çalışma sonucunda elde edilen en önemli bulgu, kamu yönetimi bölümlerinde bilişim teknolojileri ve e-devlet konularında önemli bir eksikliğin olmasıdır. Disiplinlerarası bir bakış açısıyla e-devlet derslerinin nitelik ve nicelik olarak geliştirilmesi gerektiği savunularak çeşitli öneriler getirilmiş, ancak bu yapılırken benzeşim (izomorfizm) riskine dikkat edilmesi vurgulanmıştır

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA45NK42CM
Journal Section Research Article
Authors

H Serkan Akıllı This is me

Cenay Babaoğlu This is me

M Akif Demircioğlu This is me

Publication Date May 1, 2013
Submission Date May 1, 2013
Published in Issue Year 2013 Volume: 13 Issue: 26

Cite

APA Akıllı, H. S., Babaoğlu, C., & Demircioğlu, M. A. (2013). ARAŞTIRMACILARIN VE LiSANS ÖĞRENCiLERiNiN GÖRÜŞLERi IŞIĞINDA E-DEVLET EĞiTiMiNDE GÜNCEL GELiŞMELER*. Akdeniz İİBF Dergisi, 13(26), 120-144.
AMA Akıllı HS, Babaoğlu C, Demircioğlu MA. ARAŞTIRMACILARIN VE LiSANS ÖĞRENCiLERiNiN GÖRÜŞLERi IŞIĞINDA E-DEVLET EĞiTiMiNDE GÜNCEL GELiŞMELER*. Akdeniz İİBF Dergisi. May 2013;13(26):120-144.
Chicago Akıllı, H Serkan, Cenay Babaoğlu, and M Akif Demircioğlu. “ARAŞTIRMACILARIN VE LiSANS ÖĞRENCiLERiNiN GÖRÜŞLERi IŞIĞINDA E-DEVLET EĞiTiMiNDE GÜNCEL GELiŞMELER*”. Akdeniz İİBF Dergisi 13, no. 26 (May 2013): 120-44.
EndNote Akıllı HS, Babaoğlu C, Demircioğlu MA (May 1, 2013) ARAŞTIRMACILARIN VE LiSANS ÖĞRENCiLERiNiN GÖRÜŞLERi IŞIĞINDA E-DEVLET EĞiTiMiNDE GÜNCEL GELiŞMELER*. Akdeniz İİBF Dergisi 13 26 120–144.
IEEE H. S. Akıllı, C. Babaoğlu, and M. A. Demircioğlu, “ARAŞTIRMACILARIN VE LiSANS ÖĞRENCiLERiNiN GÖRÜŞLERi IŞIĞINDA E-DEVLET EĞiTiMiNDE GÜNCEL GELiŞMELER*”, Akdeniz İİBF Dergisi, vol. 13, no. 26, pp. 120–144, 2013.
ISNAD Akıllı, H Serkan et al. “ARAŞTIRMACILARIN VE LiSANS ÖĞRENCiLERiNiN GÖRÜŞLERi IŞIĞINDA E-DEVLET EĞiTiMiNDE GÜNCEL GELiŞMELER*”. Akdeniz İİBF Dergisi 13/26 (May 2013), 120-144.
JAMA Akıllı HS, Babaoğlu C, Demircioğlu MA. ARAŞTIRMACILARIN VE LiSANS ÖĞRENCiLERiNiN GÖRÜŞLERi IŞIĞINDA E-DEVLET EĞiTiMiNDE GÜNCEL GELiŞMELER*. Akdeniz İİBF Dergisi. 2013;13:120–144.
MLA Akıllı, H Serkan et al. “ARAŞTIRMACILARIN VE LiSANS ÖĞRENCiLERiNiN GÖRÜŞLERi IŞIĞINDA E-DEVLET EĞiTiMiNDE GÜNCEL GELiŞMELER*”. Akdeniz İİBF Dergisi, vol. 13, no. 26, 2013, pp. 120-44.
Vancouver Akıllı HS, Babaoğlu C, Demircioğlu MA. ARAŞTIRMACILARIN VE LiSANS ÖĞRENCiLERiNiN GÖRÜŞLERi IŞIĞINDA E-DEVLET EĞiTiMiNDE GÜNCEL GELiŞMELER*. Akdeniz İİBF Dergisi. 2013;13(26):120-44.
Dizinler

143751437114372      14373