Tüketicilerin, çevreye duyarlı davranışlardan biri de geri dönüşüm alışkanlıklarıdır. Makro seviyedeki davranış değişikliklerinin, mikro seviyeyi anlamaktan geçtiği düşünülürse, tüketicilerin geri dönüşüm motivasyonlarını anlamak, geri dönüşüme katılımı artırmak için ilk adımdır. Bu çalışma, Türk tüketicilerin 2006 ve 2012 yılları arasında, geri dönüşüm tutum ve davranışlarının nasıl değiştiğini incelemektedir. Sonuçlar, geri dönüşüm hakkında bilgi seviyesinin arttığını, ancak bu artışın geri dönüşüm davranışına dönüşmediğini; diğer yanda, bireysel katkıya inancın azalarak beklentinin kurumlara yönlendiğini, dolayısıyla mikro ve makro seviyelerin işbirliğinin önemini göstermektedir
Recycling is one of the pro-environmental behaviors that consumers adapt in order to reduce their deteriorating impact on the environment. Considering that policy changes at the macro level can be enhanced with micro level knowledge, understanding what motivates people to recycle is the first step towards increasing participation to recycling. This study aims to examine the change in Turkish consumers’ recycling attitudes and behaviors between 2006 and 2012. The findings reveal that increased awareness about recycling does not translate into participation. Furthermore, expectations have shifted from individual contribution to broader institutions, suggesting the importance of micro and macro level collaboration
Other ID | JA32CT36ZC |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | May 1, 2016 |
Submission Date | May 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 16 Issue: 33 |