Okul öncesi eğitimi, çok yönlü ve yetenekli
bireylerin geliştirilmesinde önemli bir rol oynar. Okul öncesi eğitimin
çocukların kişisel gelişiminde edindiği öneme dair yaygınlıkla kabul gören bir
kanı mevcuttur. Bu görüşe göre okul öncesi eğitimin kendisinden beklenen etkiyi
yaratması için bir takım ön koşullar gereklidir. Bu ön koşulların en önemlileri
arasında sınıf mevcudu ve öğrenci başına düşen fiziksel alan bulunmaktadır. Bu
çalışmada sınıf mevcudu ve dolayısı ile öğrenciye ayrılabilen alan üzerinde durulmuş
ve sınıf mevcudunun okul öncesi eğitim etkinliklerine etkisi incelenmiştir. Araştırmada
nitel çalışma desenlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Bu çalışma,
öğretmenlerin konu ile ilgili görüşlerinden ve deneyimlerinden
yararlanmaktadır. Araştırma grubunu 2018-2019 yılında İstanbul ili Küçükçekmece
ilçesinde görev yapan 18 okul öncesi öğretmeni oluşturmuştur. Birebir yarı
yapılandırılmış bir görüşme formu ile toplanan verilerden hareketle, sınıf mevcudunun kalabalık olması, eğitim etkinliklerinin
niteliğini düşürdüğü ve sınıf yönetiminde problemlere sebep olduğu bulunmuştur.
Okul öncesi eğitim sınıf mevcudu ders etkinlikleri sınıf yönetimi
Pre-school education plays an integral part in
developing well-rounded and able individuals. There is a consensus about the
importance of pre-school education in personal development of children.
Accordingly, in order for pre-school education to fulfill its promise, there
are certain requirements. Class size and physical space provided to children
are among these requirements. This study examines the effects of class size and
by extension the physical space provided to students, on pre-school education
activities. The study is a qualitative case
study. The present research utilizes views and experiences of pre-school
teachers. Participants of the study cosnsist of 18 prescool teachers who were
activlely working in Küçükçekmece, İstanbul during 2018-2019 years. Data
collected using a semi-structured interview form, revealed that the crowded
classes lead to decline in the quality of educational activities and classroom
management problems.
Pre-school education class size class activities classroom management
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 9 Ekim 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |
Eğitim Fakültesi Dergisi - Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Tel: +90 222 335 05 79 Faks: +90 222 335 05 73 E-posta: aujef@anadolu.edu.tr
İnternet Adresi: dergipark.org.tr/tr/pub/aujef
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.