Bu çalışmanın temel amacı liberalizmin öğretim ve eğitimin yönetimine etkilerini belirlemek ve tartışmaktır. Temel amaca bağlı olarak liberalizmin öğretimin programının ögelerine amaç, içerik-konu, öğretme ve öğrenme süreçleri ile ölçme değerlendirme boyutlarındaki etkilerinin neler olduğu ve öğretim programlarını nasıl etkilediği ile bir toplumsal kurum olarak eğitimin yönetimine kurumsal yönetim ile ekonomi-politik boyutlardaki etkileri ve yansımaları araştırılmıştır. Çalışma, bütünleştirilmiş alanyazın taramasına dayalı alan incelemesi türünde bir araştırmadır. Çalışmada liberalizm ve eğitime etkileri sorunu analiz, sentez ve sonuçlar bağlamında değerlendirilmiş ve önerilere yer verilmiştir. Liberalizme göre eğitim sistemlerinin amacı özgür ve ekonomik bireyi yetiştirmektir. Programların içeriğinde özgürlükçülük ve çok yönlülük egemen olmalıdır. Öğretme ve öğrenme süreçlerinde görecelik ve duruma uygunluk olmalıdır. Ölçmede ise bireysel hak ve özgürlüklerin bilincinde etkili, verimli, bağımsız ve bireyin yaşama hazırlıklı olup olmadığı ölçülmelidir. Liberalizmin eğitim kurumlarının yönetimi boyutlu etkileri merkezden yönetim yerine yerelden yönetim, öğrenen ve velinin yönetime katılması, küreselleşme kuralsızlaştırma, toplam kalite yönetimi ve akademik ve yönetsel özerklik biçiminde belirlenmiştir. Liberalizmin eğitime ekonomi-politik boyutlu etki ve yansımaları; eğitimde özelleştirme, eğitim hizmetlerinden yararlananların eğitime mali katkısı, eğitimin piyasalaştırılması, eğitimin dışsallık argümanlarının zayıflatılması imajıdır. Liberalizmin eğitim alanına etkileri alan uzmanlarına sorularak nicel ve nitel araştırmalar yapılabilir. Ayrıca diğer sosyoekonomik politik yaklaşımların eğitime etkilerini karşılaştıran araştırmalar yapılabilir.
Eğitim yönetimi felsefe Liberalizm neo-liberalizm öğretim programının yönetimi
The main purpose of this study is to identify and discuss the effects of liberalism on the management of education and training. Based on the main purpose, the effects of liberalism in the dimensions of purpose, content-subject, teaching and learning processes, assessment and evaluation, which are components of education curriculum, and how it affects the curriculum, as well as the effects and reflections on the management of education as a social institution in institutional management and economic-political dimensions have been investigated. The study is a literature review based on integrated and focused literature review. In the study, the problem of liberalism and its effects on education, analysis, synthesis and results are evaluated and suggestions are included. According to liberalism, the purpose of education systems is to raise a free and economic individual. Liberalism and versatility must be dominant in the content of their programs. Relativity and appropriateness must be integrated in the teaching and learning processes. As for evaluation, it should be assessed that whether or not the individual is effective, efficient, and independent and prepared for life and has the awareness of individual rights and freedoms. The effects of liberalism on the management of educational institutions are determined as local instead of centralized management, participation of learners and parents in management, globalization, deregulation, total quality management, and academic and administrative autonomy. The effects and reflections of liberalism on education in terms of economy and politics can be summarized as privatization education services, the financial contribution of the beneficiaries to the education, marketization of education and the image of undermining the externality arguments of education. Quantitative and qualitative studies can be conducted by asking experts in the field the effects of liberalism on education. Besides, the studies comparing the effects of liberalism with the effects of other socio-economic political approaches can be performed.
Liberalism neo-liberalism philosophy Management of curriculum educational management
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 |
Eğitim Fakültesi Dergisi - Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Tel: +90 222 335 05 79 Faks: +90 222 335 05 73 E-posta: aujef@anadolu.edu.tr
İnternet Adresi: dergipark.org.tr/tr/pub/aujef
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.