Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Öğretmenlik Uygulaması Dersine İlişkin Öğretmen Adaylarının Görüşleri

Yıl 2020, Cilt: 4 Sayı: 1, 1 - 20, 31.01.2020
https://doi.org/10.34056/aujef.625497

Öz

Araştırmanın amacı öğretmenlik uygulaması
dersine ilişkin okul öncesi öğretmen adaylarının görüşlerinin ortaya
konmasıdır. Bu amaç doğrultusunda araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden
yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Görüşme sorularının kapsam
geçerliliğini sağlamak için 3 uzmanın görüşü alınmış ve sorular yeniden
düzenlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu  2018–2019 eğitim öğretim
yılında Eskişehir Osmangazi ve Uşak Üniversiteleri Eğitim Fakültesi Okul Öncesi
Öğretmenliği son sınıf öğrencilerinden Öğretmenlik Uygulaması I ve Öğretmenlik
Uygulaması II derslerini alan 42 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Öğretmen
adaylarına öğretmenlik uygulaması dersinin sürecini değerlendirecekleri 5 soru
ve bu derse yönelik önerilerde bulunacakları bir soru sorulmuştur. Verilerin
analizinde betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Elde edilen veriler doküman
haline getirilmiş, temalar ve alt temalar halinde her bir araştırmacı tarafından
ayrı ayrı kodlanmıştır. Yapılan kodlamalar karşılaştırılarak uzlaşılmıştır. Veriler
katılımcıların doğrudan ifadelerine de yer verilerek yorumlamıştır. Araştırma
sonucunda öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması sürecinde çocuklar açısından
kendilerini onlarla en fazla bağ kurabilen ve onların eğitimi üzerinde etkili
olarak ifade ettikleri görüldü. Ayrıca, öğretmen adaylarının kendilerini program
açısından çoğunlukla başarılı; kişisel özellikleri açısından en çok iletişimi
iyi ve mesleğe yönelik kaygı duyan kişiler olarak gördükleri bulgusuna
ulaşılmıştır. Öğretmen adayları uygulama yaptıkları okul çalışanlarına yönelik
çoğunlukla sorun yaşamadıklarını, en fazla yaşadıkları sorunun ise
öğretmenlerin müdahalesi olduğunu ve öğretmenlik uygulaması sonrasında mesleki
gelişim açısından çoğunlukla kendilerini yeterli olarak gördükleri belirlendi.
Öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması dersine yönelik 22 farklı öneride
bulunduğu görülmüştür. Araştırma sonuçları değerlendirildiğinde, öğretmenlik
uygulaması dersinin öğretmen adaylarına önemli katkılarının olduğu, ancak
mesleki gelişim açısından yeterli düzeye gelebilmeleri için bu dersin nitelik
ve niceliğinin iyileştirilmesi gerektiği söylenebilir.

Kaynakça

  • Akpınar, M., Çolak, K., Yiğit, E.Ö. (2012). Öğretmenlik uygulaması dersi kapsamında sosyal bilgiler öğretmen adaylarının yeterliklerine yönelik uygulama öğretmenlerinin görüşleri. M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, (36), 41-67.
  • Akyıldız, H. (1995). The evaluations of teacher candidates about effective teacher features on the ıdeal-practical level. Teacher Training for the Twenty First Century, World Conference on Teacher Education, Dokuz Eylül University Buca Faculty of Education, August 27- September 2, 39-50, İzmir-Turkey.
  • Altıntaş, S., Görgen, İ. (2014). Sınıf öğretmeni adaylarının öğretmenlik uygulaması üzerine görüşleri (Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi örneği). Turkish Studies, 9(8), 197-208.
  • Arı, A., Kiraz, E. (1999). Okul Deneyimi Uygulamalarında Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri. III. Ulusal Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu Bildiriler Kitabı, içinde (307-310), Ankara: MEB Basımevi.
  • Aslan, M., Sağlam, M. (2018). Öğretmenlik uygulaması dersinin öğretmen adaylarının görüşlerine göre değerlendirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(1), 144-162
  • Baran, M., Yaşar, Ş., Maskan, A. (2015). Fizik öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması dersine yönelik görüşlerinin değerlendirilmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 26, 230-248.
  • Boz, N., Boz, Y. (2006). Do prospective teachers get enough experience in school placements? Journal of Education for Teaching, 32(4), 353-368.
  • Çelikten, M., Şanal, M., & Yeni, Y. (2005). Öğretmenlik mesleği ve özellikleri. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19(2), 207-237.
  • Demir, Ö., Çamlı, Ö., (2011). Öğretmenlik uygulaması dersinde uygulama okullarında karşılaşılan sorunların sınıf ve okul öncesi öğretmenliği öğrenci görüşleri çerçevesinde incelenmesi: Nitel bir çalışma. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(1), 117- 139.
  • Dursun, Ö.Ö., Kuzu, A. 2008. Öğretmenlik uygulaması dersinde yaşanan sorunlara yönelik öğretmen adayı ve öğretim elemanı görüşleri. Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, (25), 159-178.
  • Gök, T., Sılay, İ. 2004. Öğretmen adaylarının uygulama okullarında karşılaştıkları sorunlar ve bu sorunları gidermek amacıyla hazırlanan öneriler üzerine bir çalışma. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Malatya.
  • Gökçe, E., Demirhan, C. (2005). Öğretmen adaylarının ve ilköğretim okullarında görev yapan uygulama öğretmenlerinin öğretmenlik uygulaması etkinliklerine ilişkin görüşleri. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 38(1), 43-71.
  • Görgen, İ., Çokçalışkan, H., Korkut, Ü. (2013). Öğretmenlik uygulaması dersinin öğretmen adayları, uygulama öğretmenleri ve uygulama öğretim üyeleri açısından işlevselliği. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (28), 56-73.
  • Erarslan, A. (2009). İlköğretim matematik öğretmen adaylarının ‘öğretmenlik uygulaması’ üzerine görüşleri. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 3(1), 207-221.
  • Göktaş, Ö., Şad, S. N. (2014). Okul deneyimi ve öğretmenlik uygulaması dersi uygulama öğretmenlerinin seçim süreci: Ölçütler, sorunlar ve öneriler. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(4), 115-128.
  • Graham, S., Harris, K. R., Fink, B., & McArthur, C. A. (2001). Teacher efficacy in writing: A construct validation with primary grade teachers. Scientific Studies of Reading, 5(2), 177-203.
  • Hascher, T. &Wepf, L. (2007). Lerntagebücher im Praktikum von Lehramtstudierenden, Empirische Paedagogik, 21 (2), 101-118.
  • Karadüz A., Eser, Y., Şahin, C., İlbay, A.B., (2009). Eğitim fakültesi son sınıf öğrencilerinin görüşlerine göre öğretmenlik uygulaması dersinin etkililik düzeyi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(11), 442-455.
  • Karasu Avcı, E., İbret, B. Ü. (2016). Öğretmenlik uygulaması 2 dersine ilişkin okul öncesi öğretmen adaylarının görüşlerinin değerlendirilmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 24(5), 2519-2536.
  • Kavas, A. B., Bugay, A. (2009). Öğretmen adaylarının hizmet öncesi eğitimlerinde gördükleri eksiklikler ve çözüm önerileri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(25), 13-21.
  • Kettle, B., and Sellers, N. (1996). The development of student teachers practical theory of teaching. Teaching and Teacher Education, 12(1), 1-24.
  • Kılıç, D. (2004). Öğretmenlik Uygulaması Dersinin Öğretmen Adayları Üzerine Etkisinin Değerlendirilmesi. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, (10), 172-184.
  • MEB Mevzuat (1998/2493). Öğretmen adaylarının Milli Eğitim Bakanlığına bağlı eğitim öğretim kurumlarında yapacakları öğretmenlik uygulamasına ilişkin yönerge. http://mevzuat.meb.gov.tr/dosyalar/263.pdf adresinden 10.05.2019 tarihinde alınmıştır.
  • ÖYEGM (2008). Öğretmen yetiştirme ve eğitimi genel müdürlüğü. Fen ve teknoloji öğretmeni özel alan yeterlikleri. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı http://otmg.meb.gov.tr/alanfen.html adresinden, 12 05 2019 tarihinde alınmıştır.
  • Özen, A.; Ergenekon, Y., Batu, E.S. (2009). Zihin engelliler öğretmenliği adaylarının uygulama okulları ve uygulama sınıf öğretmenleri hakkındaki görüşleri. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(1), 185-200.
  • Özkılıç, R., Bilgin, A., Kartal, H. (2008). Öğretmenlik uygulaması dersinin öğretmen adaylarının görüşlerine göre değerlendirilmesi. İlköğretim Online, 7(3), 726-737.
  • Paker, T. (2008). Öğretmenlik Uygulamasında Öğretmen Adaylarının Uygulama Öğretmeni ve Uygulama Öğretim Elemanının Yönlendirmesiyle İlgili Karşılaştıkları Sorunlar. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(23), 132-139.
  • Selvi, M., Doğru, M., Gencosman, T., Saka, D. (2017). Fen bilimleri öğretmen adaylarının okul deneyimi ve öğretmenlik uygulaması derslerine ilişkin görüşlerinin etkinlik kuramına göre incelenmesi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 36(1), 175-194.
  • Severcan, S. 2007. Okul öncesi öğretmen adaylarının uygulama yaptıkları okul öncesi eğitim kurumlarında karşılaştıkları sorunların belirlenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Şimşek, S., Alkan, V., Erdem, A. R. (2013). Öğretmenlik uygulamasına ilişkin nitel bir çalışma. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (34), 63-73.
  • Taşdere, A. (2014). Sınıf öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması dersine yönelik yaşadıkları sorunlar ve çözüm önerileri. Turkish Studies-International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 9(2), 1477-1497.
  • Tekin, H. H. (2012). Nitel araştırma yönteminin bir veri toplama tekniği olarak derinlemesine görüşme. Sosyoloji Dergisi, 3(13), 101-116.
  • Ünal, S., Özcan, E. (2000). Depresyonda hazırlayıcı, ortaya çıkarıcı ve koruyucu etmenler. Anadolu Psikiyatri Dergisi, 1(1), 41-52.
  • Yıldırım, A. (1999). Nitel araştırma yöntemlerinin temel özellikleri ve eğitim araştırmalarındaki yeri ve önemi. Eğitim ve Bilim, 23(112), 7-17.
  • Yıldırım, A., Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (Genişletilmiş 9. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldız Altan R., Ulutaş, İ., Demiriz, S. (2018). Okul öncesi öğretmenliği lisans programında yer alan" öğretmenlik uygulaması" dersine ilişkin görüşlerin karşılaştırılması. Gazi University Journal of Gazi Educational Faculty (GUJGEF), 38(3), 869-886.
  • Yılmaz, A., & Namlı, S. (2017). The opinions of supervising teachers and teacher cadidates participated to teaching practice about professional competency. Journal of Human Sciences, 14(3), 3061-3077.
  • YÖK (Yükseköğretim Kurulu) (1998). Fakülte-Okul birliği YÖK-Dünya Bankası Milli Eğitimi Geliştirme Projesi Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi, Ankara. (1999). Türkiye’de Öğretmen Eğitiminde Standartlar ve Akreditasyon YÖK-Dünya Bankası Milli Eğitimi Geliştirme Projesi Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi, Ankara

Pre-Service Teachers' Opinions about Teaching Practice Course

Yıl 2020, Cilt: 4 Sayı: 1, 1 - 20, 31.01.2020
https://doi.org/10.34056/aujef.625497

Öz

The
aim of the study is to reveal the opinions of the pre-service preschool
teachers about the teaching practice course. For this purpose, semi-structured
interview form, one of the qualitative research methods, was used in the study.
In order to ensure the content validity of the interview questions, the
opinions of 3 experts were received and the questions were rearranged. The
study group consists of 42 pre-service teachers who took the Teaching Practice I
and Teaching Practice II courses from the preschool teachers of
EskişehirOsmangazi and Uşak University Faculty of Education in 2018-2019
academic year. Pre-service teachers were asked 5 questions to evaluate the
process of teaching practice and a question to bring forward suggestions for
this course. Descriptive analysis method was used for data analysis. The data
obtained were documented and coded separately by each researcher as themes and
sub-themes. The encodings were compared bring forward and compromise was
reached. The data was interpreted by including the direct statements of the
participants. As a result of the research, it was found that the pre-service
teachers perceived themselves as the ones who had the most connection with children and influenced
their education during the teaching process from the point of children, mostly
as successful with regard to the
program, the ones who are good at
communicating
mostly but who are concerned
about the professionfrom the point of personal characteristics. In addition, it
was found that they did not have considerable
problems
for the school employees but the problem they experienced most was
theintervention of the teachers and
after teaching, it was found that they consider themselves proficient in terms of professional development. It was seen that
the pre-service teachers brought forward 22 different suggestions for the
teaching practice course. When the results of the research are evaluated, it
can be said that the teaching practice course has important contributions to
the prospective teachers, but it is necessary to improve the quality and
quantity of this course in order for them to reach a sufficient level in terms
of professional development.

Kaynakça

  • Akpınar, M., Çolak, K., Yiğit, E.Ö. (2012). Öğretmenlik uygulaması dersi kapsamında sosyal bilgiler öğretmen adaylarının yeterliklerine yönelik uygulama öğretmenlerinin görüşleri. M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, (36), 41-67.
  • Akyıldız, H. (1995). The evaluations of teacher candidates about effective teacher features on the ıdeal-practical level. Teacher Training for the Twenty First Century, World Conference on Teacher Education, Dokuz Eylül University Buca Faculty of Education, August 27- September 2, 39-50, İzmir-Turkey.
  • Altıntaş, S., Görgen, İ. (2014). Sınıf öğretmeni adaylarının öğretmenlik uygulaması üzerine görüşleri (Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi örneği). Turkish Studies, 9(8), 197-208.
  • Arı, A., Kiraz, E. (1999). Okul Deneyimi Uygulamalarında Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri. III. Ulusal Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu Bildiriler Kitabı, içinde (307-310), Ankara: MEB Basımevi.
  • Aslan, M., Sağlam, M. (2018). Öğretmenlik uygulaması dersinin öğretmen adaylarının görüşlerine göre değerlendirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(1), 144-162
  • Baran, M., Yaşar, Ş., Maskan, A. (2015). Fizik öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması dersine yönelik görüşlerinin değerlendirilmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 26, 230-248.
  • Boz, N., Boz, Y. (2006). Do prospective teachers get enough experience in school placements? Journal of Education for Teaching, 32(4), 353-368.
  • Çelikten, M., Şanal, M., & Yeni, Y. (2005). Öğretmenlik mesleği ve özellikleri. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19(2), 207-237.
  • Demir, Ö., Çamlı, Ö., (2011). Öğretmenlik uygulaması dersinde uygulama okullarında karşılaşılan sorunların sınıf ve okul öncesi öğretmenliği öğrenci görüşleri çerçevesinde incelenmesi: Nitel bir çalışma. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(1), 117- 139.
  • Dursun, Ö.Ö., Kuzu, A. 2008. Öğretmenlik uygulaması dersinde yaşanan sorunlara yönelik öğretmen adayı ve öğretim elemanı görüşleri. Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, (25), 159-178.
  • Gök, T., Sılay, İ. 2004. Öğretmen adaylarının uygulama okullarında karşılaştıkları sorunlar ve bu sorunları gidermek amacıyla hazırlanan öneriler üzerine bir çalışma. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Malatya.
  • Gökçe, E., Demirhan, C. (2005). Öğretmen adaylarının ve ilköğretim okullarında görev yapan uygulama öğretmenlerinin öğretmenlik uygulaması etkinliklerine ilişkin görüşleri. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 38(1), 43-71.
  • Görgen, İ., Çokçalışkan, H., Korkut, Ü. (2013). Öğretmenlik uygulaması dersinin öğretmen adayları, uygulama öğretmenleri ve uygulama öğretim üyeleri açısından işlevselliği. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (28), 56-73.
  • Erarslan, A. (2009). İlköğretim matematik öğretmen adaylarının ‘öğretmenlik uygulaması’ üzerine görüşleri. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 3(1), 207-221.
  • Göktaş, Ö., Şad, S. N. (2014). Okul deneyimi ve öğretmenlik uygulaması dersi uygulama öğretmenlerinin seçim süreci: Ölçütler, sorunlar ve öneriler. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(4), 115-128.
  • Graham, S., Harris, K. R., Fink, B., & McArthur, C. A. (2001). Teacher efficacy in writing: A construct validation with primary grade teachers. Scientific Studies of Reading, 5(2), 177-203.
  • Hascher, T. &Wepf, L. (2007). Lerntagebücher im Praktikum von Lehramtstudierenden, Empirische Paedagogik, 21 (2), 101-118.
  • Karadüz A., Eser, Y., Şahin, C., İlbay, A.B., (2009). Eğitim fakültesi son sınıf öğrencilerinin görüşlerine göre öğretmenlik uygulaması dersinin etkililik düzeyi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(11), 442-455.
  • Karasu Avcı, E., İbret, B. Ü. (2016). Öğretmenlik uygulaması 2 dersine ilişkin okul öncesi öğretmen adaylarının görüşlerinin değerlendirilmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 24(5), 2519-2536.
  • Kavas, A. B., Bugay, A. (2009). Öğretmen adaylarının hizmet öncesi eğitimlerinde gördükleri eksiklikler ve çözüm önerileri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(25), 13-21.
  • Kettle, B., and Sellers, N. (1996). The development of student teachers practical theory of teaching. Teaching and Teacher Education, 12(1), 1-24.
  • Kılıç, D. (2004). Öğretmenlik Uygulaması Dersinin Öğretmen Adayları Üzerine Etkisinin Değerlendirilmesi. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, (10), 172-184.
  • MEB Mevzuat (1998/2493). Öğretmen adaylarının Milli Eğitim Bakanlığına bağlı eğitim öğretim kurumlarında yapacakları öğretmenlik uygulamasına ilişkin yönerge. http://mevzuat.meb.gov.tr/dosyalar/263.pdf adresinden 10.05.2019 tarihinde alınmıştır.
  • ÖYEGM (2008). Öğretmen yetiştirme ve eğitimi genel müdürlüğü. Fen ve teknoloji öğretmeni özel alan yeterlikleri. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı http://otmg.meb.gov.tr/alanfen.html adresinden, 12 05 2019 tarihinde alınmıştır.
  • Özen, A.; Ergenekon, Y., Batu, E.S. (2009). Zihin engelliler öğretmenliği adaylarının uygulama okulları ve uygulama sınıf öğretmenleri hakkındaki görüşleri. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(1), 185-200.
  • Özkılıç, R., Bilgin, A., Kartal, H. (2008). Öğretmenlik uygulaması dersinin öğretmen adaylarının görüşlerine göre değerlendirilmesi. İlköğretim Online, 7(3), 726-737.
  • Paker, T. (2008). Öğretmenlik Uygulamasında Öğretmen Adaylarının Uygulama Öğretmeni ve Uygulama Öğretim Elemanının Yönlendirmesiyle İlgili Karşılaştıkları Sorunlar. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(23), 132-139.
  • Selvi, M., Doğru, M., Gencosman, T., Saka, D. (2017). Fen bilimleri öğretmen adaylarının okul deneyimi ve öğretmenlik uygulaması derslerine ilişkin görüşlerinin etkinlik kuramına göre incelenmesi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 36(1), 175-194.
  • Severcan, S. 2007. Okul öncesi öğretmen adaylarının uygulama yaptıkları okul öncesi eğitim kurumlarında karşılaştıkları sorunların belirlenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Şimşek, S., Alkan, V., Erdem, A. R. (2013). Öğretmenlik uygulamasına ilişkin nitel bir çalışma. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (34), 63-73.
  • Taşdere, A. (2014). Sınıf öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması dersine yönelik yaşadıkları sorunlar ve çözüm önerileri. Turkish Studies-International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 9(2), 1477-1497.
  • Tekin, H. H. (2012). Nitel araştırma yönteminin bir veri toplama tekniği olarak derinlemesine görüşme. Sosyoloji Dergisi, 3(13), 101-116.
  • Ünal, S., Özcan, E. (2000). Depresyonda hazırlayıcı, ortaya çıkarıcı ve koruyucu etmenler. Anadolu Psikiyatri Dergisi, 1(1), 41-52.
  • Yıldırım, A. (1999). Nitel araştırma yöntemlerinin temel özellikleri ve eğitim araştırmalarındaki yeri ve önemi. Eğitim ve Bilim, 23(112), 7-17.
  • Yıldırım, A., Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (Genişletilmiş 9. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldız Altan R., Ulutaş, İ., Demiriz, S. (2018). Okul öncesi öğretmenliği lisans programında yer alan" öğretmenlik uygulaması" dersine ilişkin görüşlerin karşılaştırılması. Gazi University Journal of Gazi Educational Faculty (GUJGEF), 38(3), 869-886.
  • Yılmaz, A., & Namlı, S. (2017). The opinions of supervising teachers and teacher cadidates participated to teaching practice about professional competency. Journal of Human Sciences, 14(3), 3061-3077.
  • YÖK (Yükseköğretim Kurulu) (1998). Fakülte-Okul birliği YÖK-Dünya Bankası Milli Eğitimi Geliştirme Projesi Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi, Ankara. (1999). Türkiye’de Öğretmen Eğitiminde Standartlar ve Akreditasyon YÖK-Dünya Bankası Milli Eğitimi Geliştirme Projesi Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi, Ankara
Toplam 38 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Döndü Neslihan Bay 0000-0002-2656-0458

Perihan Tuğba Şeker 0000-0003-2114-0400

Fatma Alisinanoğlu 0000-0002-9177-7151

Yayımlanma Tarihi 31 Ocak 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Bay, D. N., Şeker, P. T., & Alisinanoğlu, F. (2020). Öğretmenlik Uygulaması Dersine İlişkin Öğretmen Adaylarının Görüşleri. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(1), 1-20. https://doi.org/10.34056/aujef.625497
AMA Bay DN, Şeker PT, Alisinanoğlu F. Öğretmenlik Uygulaması Dersine İlişkin Öğretmen Adaylarının Görüşleri. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Ocak 2020;4(1):1-20. doi:10.34056/aujef.625497
Chicago Bay, Döndü Neslihan, Perihan Tuğba Şeker, ve Fatma Alisinanoğlu. “Öğretmenlik Uygulaması Dersine İlişkin Öğretmen Adaylarının Görüşleri”. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 4, sy. 1 (Ocak 2020): 1-20. https://doi.org/10.34056/aujef.625497.
EndNote Bay DN, Şeker PT, Alisinanoğlu F (01 Ocak 2020) Öğretmenlik Uygulaması Dersine İlişkin Öğretmen Adaylarının Görüşleri. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 4 1 1–20.
IEEE D. N. Bay, P. T. Şeker, ve F. Alisinanoğlu, “Öğretmenlik Uygulaması Dersine İlişkin Öğretmen Adaylarının Görüşleri”, Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 4, sy. 1, ss. 1–20, 2020, doi: 10.34056/aujef.625497.
ISNAD Bay, Döndü Neslihan vd. “Öğretmenlik Uygulaması Dersine İlişkin Öğretmen Adaylarının Görüşleri”. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 4/1 (Ocak 2020), 1-20. https://doi.org/10.34056/aujef.625497.
JAMA Bay DN, Şeker PT, Alisinanoğlu F. Öğretmenlik Uygulaması Dersine İlişkin Öğretmen Adaylarının Görüşleri. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2020;4:1–20.
MLA Bay, Döndü Neslihan vd. “Öğretmenlik Uygulaması Dersine İlişkin Öğretmen Adaylarının Görüşleri”. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 4, sy. 1, 2020, ss. 1-20, doi:10.34056/aujef.625497.
Vancouver Bay DN, Şeker PT, Alisinanoğlu F. Öğretmenlik Uygulaması Dersine İlişkin Öğretmen Adaylarının Görüşleri. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2020;4(1):1-20.

Cited By















Eğitim Fakültesi Dergisi - Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi

Tel: +90 222 335 05 79          Faks: +90 222 335 05 73          E-posta: aujef@anadolu.edu.tr

İnternet Adresi: dergipark.org.tr/tr/pub/aujef

ZZPdzvlpK9r_Df9C3M7j1rNRi7hhHRvPhlklJ3lfi5jk86Jd1s0Y5wcQ1QgbVaAP5Q=w300-rw  32GbAQWrubLZX4mVPClpLN0fRbAd3ru5BefccDAj7nKD8vz-_NzJ1ph_4WMYNefp3A=w300-rw  aYbdIM1abwyVSUZLDKoE0CDZGRhlkpsaPOg9tNnBktUQYsXflwknnOn2Ge1Yr7rImGk=w300-rw


by-nc-sa.png

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.