Araştırmanın amacı öğretmenlik uygulaması
dersine ilişkin okul öncesi öğretmen adaylarının görüşlerinin ortaya
konmasıdır. Bu amaç doğrultusunda araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden
yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Görüşme sorularının kapsam
geçerliliğini sağlamak için 3 uzmanın görüşü alınmış ve sorular yeniden
düzenlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 2018–2019 eğitim öğretim
yılında Eskişehir Osmangazi ve Uşak Üniversiteleri Eğitim Fakültesi Okul Öncesi
Öğretmenliği son sınıf öğrencilerinden Öğretmenlik Uygulaması I ve Öğretmenlik
Uygulaması II derslerini alan 42 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Öğretmen
adaylarına öğretmenlik uygulaması dersinin sürecini değerlendirecekleri 5 soru
ve bu derse yönelik önerilerde bulunacakları bir soru sorulmuştur. Verilerin
analizinde betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Elde edilen veriler doküman
haline getirilmiş, temalar ve alt temalar halinde her bir araştırmacı tarafından
ayrı ayrı kodlanmıştır. Yapılan kodlamalar karşılaştırılarak uzlaşılmıştır. Veriler
katılımcıların doğrudan ifadelerine de yer verilerek yorumlamıştır. Araştırma
sonucunda öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması sürecinde çocuklar açısından
kendilerini onlarla en fazla bağ kurabilen ve onların eğitimi üzerinde etkili
olarak ifade ettikleri görüldü. Ayrıca, öğretmen adaylarının kendilerini program
açısından çoğunlukla başarılı; kişisel özellikleri açısından en çok iletişimi
iyi ve mesleğe yönelik kaygı duyan kişiler olarak gördükleri bulgusuna
ulaşılmıştır. Öğretmen adayları uygulama yaptıkları okul çalışanlarına yönelik
çoğunlukla sorun yaşamadıklarını, en fazla yaşadıkları sorunun ise
öğretmenlerin müdahalesi olduğunu ve öğretmenlik uygulaması sonrasında mesleki
gelişim açısından çoğunlukla kendilerini yeterli olarak gördükleri belirlendi.
Öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması dersine yönelik 22 farklı öneride
bulunduğu görülmüştür. Araştırma sonuçları değerlendirildiğinde, öğretmenlik
uygulaması dersinin öğretmen adaylarına önemli katkılarının olduğu, ancak
mesleki gelişim açısından yeterli düzeye gelebilmeleri için bu dersin nitelik
ve niceliğinin iyileştirilmesi gerektiği söylenebilir.
Erken çocukluk eğitimi Okul öncesi eğitimi öğretmen adayı öğretmenlik uygulaması
The
aim of the study is to reveal the opinions of the pre-service preschool
teachers about the teaching practice course. For this purpose, semi-structured
interview form, one of the qualitative research methods, was used in the study.
In order to ensure the content validity of the interview questions, the
opinions of 3 experts were received and the questions were rearranged. The
study group consists of 42 pre-service teachers who took the Teaching Practice I
and Teaching Practice II courses from the preschool teachers of
EskişehirOsmangazi and Uşak University Faculty of Education in 2018-2019
academic year. Pre-service teachers were asked 5 questions to evaluate the
process of teaching practice and a question to bring forward suggestions for
this course. Descriptive analysis method was used for data analysis. The data
obtained were documented and coded separately by each researcher as themes and
sub-themes. The encodings were compared bring forward and compromise was
reached. The data was interpreted by including the direct statements of the
participants. As a result of the research, it was found that the pre-service
teachers perceived themselves as the ones who had the most connection with children and influenced
their education during the teaching process from the point of children, mostly
as successful with regard to the
program, the ones who are good at
communicating mostly but who are concerned
about the professionfrom the point of personal characteristics. In addition, it
was found that they did not have considerable
problems for the school employees but the problem they experienced most was
theintervention of the teachers and
after teaching, it was found that they consider themselves proficient in terms of professional development. It was seen that
the pre-service teachers brought forward 22 different suggestions for the
teaching practice course. When the results of the research are evaluated, it
can be said that the teaching practice course has important contributions to
the prospective teachers, but it is necessary to improve the quality and
quantity of this course in order for them to reach a sufficient level in terms
of professional development.
Early childhood education Preschool education pre-sercive teacher teaching practice course
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 4 Sayı: 1 |
Eğitim Fakültesi Dergisi - Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Tel: +90 222 335 05 79 Faks: +90 222 335 05 73 E-posta: aujef@anadolu.edu.tr
İnternet Adresi: dergipark.org.tr/tr/pub/aujef
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.