Çağdaş eğitim politikaları okulların etkili olmalarını gerekli kılmaktadır. 21. yy. becerilerinin çeşitliliği okulların etkili olmasını ve çağa ayak uydurmasını zorunlu hale getirmektedir. Öğrencilere değer katan ve fark yaratan okullar etkili okul olarak tanımlanmaktadır. Okulların etkililiği birçok faktörden etkilenebilmektedir. Okul müdürlerinin vizyonları, okulların fiziki şartları, velilerin sosyokültürel seviyeleri vb. kriterler okul etkililiğini doğrudan etkileyebilmektedir. Bu çalışmada okul etkililiğini doğrudan etkileyen öğretmen performans değerlendirme sistemleri ve süreci ile örgütsel adalet kavramları alan yazın çalışmaları ışığında tartışılmaktadır. Öğretmen performansının okul etkililiğinde oldukça kritik bir rol oynadığı alan yazın çalışmalarınca ortaya koyulmuştur. Fakat performans değerlendirme sistemlerinin okul etkililiğine hizmet edebilmesi örgütsel adaletin varlığı ve öğretmenler tarafından algılanması ile mümkün olabilmektedir. Alan yazındaki çalışmalar ışığında örgütsel adalet algısı olmadan performans değerlendirme sistemlerinin istendik sonuçları sağlayamayacağını söylemek mümkündür.
Modern education policies require schools to be more effective than before. The 21st century’s need for variety in skills and abilities necessitates schools not only to be effective but also to keep up with the changes of the modern world. Effective schools can be described as a type of school that creates a difference in students and adds values to them. Effectiveness of the students can be determined by many factors such as the vision of the school leaders, physical conditions of the schools or parents’ socio-cultural backgrounds etc. In this study, performance evaluation systems and processes, which directly influence school effectiveness, are discussed in relation to organizational justice. The relationships between performance evaluation systems and organizational justice are examined in the light of the studies in the literature. The previous studies in the literature clearly show that teacher performance plays a critical role in school effectiveness. However, in order for performance evaluation systems to serve school effectiveness, teachers should have a positive perception of organizational justice in their own schools. In the light of previous studies, it is safe to claim that unless certain.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Review Article |
Authors | |
Publication Date | October 31, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 4 Issue: 4 |
Eğitim Fakültesi Dergisi - Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Tel: +90 222 335 05 79 Faks: +90 222 335 05 73 E-posta: aujef@anadolu.edu.tr
İnternet Adresi: dergipark.org.tr/tr/pub/aujef
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.