Bu çalışmada Nihat Bayat’ın editörlüğünde hazırlanan “Yazma ve Eğitimi” başlıklı kitap tanıtılmıştır. 2019 yılında Anı Yayıncılık tarafından yayımlanan "Yazma ve Eğitimi" adlı kitapta yazmanın doğasına yönelik kuramsal bilgilerin yanı sıra yazma becerisinin nasıl öğretileceğine yönelik uygulamalı bilgiler de yer almaktadır. Yazma becerisini bir üründen çok planlama, taslak metin oluşturma ve gözden geçirme gibi aşamalardan oluşan bir süreç olarak değerlendiren bu kitap, on üç bölümden oluşmakta ve yazma sürecinin birçok aşamasını okurlara tanıtmaktadır. İncelenen kitap hem üniversitelerde Türkçe Öğretmenliği bölümünde okuyan öğrencilere hem de hâlihazırda görev yapan ve bilgilerini güncelleyerek değişen koşullara ayak uydurmak isteyen Türkçe öğretmenlerine katkı sunacak niteliktedir.
Bu çalışmada Nihat Bayat’ın editörlüğünde hazırlanan “Yazma ve Eğitimi” başlıklı kitap tanıtılmıştır. 2019 yılında Anı Yayıncılık tarafından yayımlanan "Yazma ve Eğitimi" adlı kitapta yazmanın doğasına yönelik kuramsal bilgilerin yanı sıra yazma becerisinin nasıl öğretileceğine yönelik uygulamalı bilgiler de yer almaktadır. Yazma becerisini bir üründen çok planlama, taslak metin oluşturma ve gözden geçirme gibi aşamalardan oluşan bir süreç olarak değerlendiren bu kitap, on üç bölümden oluşmakta ve yazma sürecinin birçok aşamasını okurlara tanıtmaktadır. İncelenen kitap hem üniversitelerde Türkçe Öğretmenliği bölümünde okuyan öğrencilere hem de hâlihazırda görev yapan ve bilgilerini güncelleyerek değişen koşullara ayak uydurmak isteyen Türkçe öğretmenlerine katkı sunacak niteliktedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Book Review and Translations |
Authors | |
Publication Date | October 31, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 4 Issue: 4 |
Anadolu University Journal of Education Faculty
Phone: +90 222 335 05 79 Fax: +90 222 335 05 73 E-mail: aujef@anadolu.edu.tr
Website: dergipark.org.tr/en/pub/aujef
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.