Yapılan bu çalışma özel eğitim öğrencilerinin okuduğunu anlama becerilerini geliştirmede teknoloji destekli öğretimin etkisini tespit etmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu amaçla deney ve kontrol gruplarından oluşan 20 hafif zihinsel gereksinimi olan 6. sınıf öğrencisinin okuduğunu anlama düzeyi nicel araştırma yöntemlerinden olan ön test-son test kontrol gruplu seçkisiz deneysel desen modeline göre tasarlanan verilerle incelenmiştir. 2018 Türkçe Dersi Öğretim Programı’nda yer alan bilgilendirici, hikâye edici ve şiir metin türlerinin alt türleri olan dokuz metin türüne uygun olarak seçilen metinler haftalık periyotlarla öğrencilere sunulmuştur. Metinler birbirine denk olan bu gruplardan deney grubu öğrencilerine etkileşimli tahta aracılığıyla kontrol grubu öğrencilerine ise akıllı tahta kullanılmadan geleneksel öğretim yöntemleri ile sunulmuştur. Metinler işlendikten sonra öğrencilere her birisi beş sorudan oluşup 100 puan üzerinden değerlendirilen Okuduğunu Anlama Başarı Testi uygulanmıştır. Yapılan en son Okuduğunu Anlama Başarı Testinin ardından iki hafta sonra Kalıcılık Testi yardımıyla öğrencilerin okudukları metinleri anlamlandırma düzeyleri analiz edilmiştir. Araştırma bulguları sonucunda, deney ve kontrol grubu öğrencilerinin ön test puanları arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır. Fakat Kalıcılık Testi puanları karşılaştırıldığında deney grubu ve kontrol grubu öğrencilerinin puanları arasında istatistiki açıdan pozitif yönde anlamlı bir fark bulunmuştur. Araştırma sonucunda deney grubunda bulunan öğrencilerin kalıcılık testi puanlarının kontrol grubunda bulunan öğrencilerin puanlarından daha yüksek olduğu tespit edilmiştir.
This study was carried out in order to determine the effect of technology-supported education on developing special education students' reading comprehension skills. For this purpose, the reading comprehension level of 20 students with mild mental needs, consisting of experimental and control groups, was examined with the data designed according to the random experimental design model with pre-test and post-test control group. The texts selected in accordance with the nine text types in the 2018 Turkish Language Curriculum were presented to the students on a weekly basis. The texts were presented to the experimental group students from the groups with equivalent texts via the interactive whiteboard, and the control group students by traditional teaching methods without using smartboards. After the texts were treated, the Reading Comprehension Achievement Test was applied to the students, each consisting of five questions and evaluated over 100 points. Two weeks after the last test, students' comprehension levels of the texts they read were analyzed with the help of the Retention Test. As a result of the research findings, no significant difference was found between the pre-test scores of the experimental and control group students. However, when the Retention Test scores were compared, a positive significant difference was found between the scores of the students in the experimental group and the control group. As a result of the research, it was determined that the permanence test scores of the students in the experimental group were higher than the scores of the students in the control group.
Requirement Reading Comprehension Special Education Technology
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 5 Sayı: 3 |
Eğitim Fakültesi Dergisi - Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Tel: +90 222 335 05 79 Faks: +90 222 335 05 73 E-posta: aujef@anadolu.edu.tr
İnternet Adresi: dergipark.org.tr/tr/pub/aujef
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.