Adult education centre adult education paid teacher instructors’ problems Halk eğitim merkezi yetişkin eğitimi ücretli eğitimci eğitimcilerin sorunları instructors’ problems
Adult education centre adult education paid teacher instructors’ problems Halk eğitim merkezi yetişkin eğitimi ücretli eğitimci eğitimcilerin sorunları instructors’ problems
Bireylerin yetiştirilmesi, beceri gelişimi ve yaşam boyu öğrenmenin sürdürülebilmesi için örgün eğitim kurumlarının dışında alternatif eğitim olanaklarına ihtiyaç duyulmaktadır. Türkiye'de yaşam boyu öğrenmeyi destekleyen kurumlar arasında öncelikli ve ağırlıklı bir konuma sahip olan Halk Eğitimi Merkezleri bireylerin kişisel, mesleki ve sosyal gelişimlerine yardımcı olan önemli kurumların başında gelmektedir. Bu nedenle de Halk Eğitimi Merkezi eğitimcilerinin sorunlarının belirlenmesi ve çözülmesi, yetişkin eğitiminin niteliğine ve izlenebilirliğine olumlu katkı sağlamaktadır. Bu doğrultuda araştırmanın amacı, Halk Eğitimi Merkezlerindeki yetişkin eğitimcilerin sorunlarına ilişkin görüşlerini belirlemek ve bulgulara dayalı olarak öneriler geliştirmektir. Halk Eğitimi Merkezlerindeki yetişkin eğitimcilerin sorunları hakkında derinlemesine bilgi edinebilmek için nitel araştırma yöntemlerinden fenomenoloji deseni tercih edilmiş, çalışma gurubu da amaçlı örnekleme tekniklerinden maksimum çeşitlilik örneklemesi ile belirlen otuz altı katılımcıdan oluşturulmuştur. Araştırmanın verileri yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Araştırma bulgularına göre eğitimcilerin sorunları kurumsal sorunlar, mesleki sorunlar ve kursiyer sorunları temalarında; eğitimcilerin sorunlarla baş etme yaklaşımları destek alma yaklaşımı, planlı yaklaşım ve tepkisel yaklaşım temalarında; Halk Eğitimi Merkezi yöneticilerinin eğitimcilerin sorunlarına ilişkin yaklaşımları da destekleyici ve duyarsız yaklaşım temaları altında toplanmıştır. Araştırma sonuçları toplu bir şekilde değerlendirildiğinde Halk Eğitimi Merkezlerinin eğitimcilerin sorunlarına yönelik kurumsal çözüm stratejileri oluşturması; eğitimcilerin kadrolu bir şekilde istihdam edilmesi, çalıştıkları olumsuz koşulların düzeltilmesi ve ihtiyaç duydukları psikolojik, sosyal, teknolojik ve fiziksel desteklerin sağlanması önerilmektedir.
Halk eğitim merkezi yetişkin eğitimi ücretli eğitimci eğitimcilerin sorunları
Alternative education opportunities are needed outside of formal education institutions to train individuals, develop skills, and sustain lifelong learning. Adult Education Centres, which have a priority and predominant position among institutions that support lifelong learning in Türkiye, are among the leading institutions that help individuals’ personal, professional, and social development. For this reason, identifying and solving the challenges of Adult Education Centres instructors positively contributes to the quality and traceability of adult education. In this context, the study aims to determine the opinions of adult instructors in Adult Education Centres about their challenges and to develop suggestions based on the findings. For this purpose, to obtain in-depth information about the challenges of adult instructors in Adult Education Centres, the phenomenology design, one of the qualitative research methods, was preferred in the study, and the study group was formed from thirty-six participants determined by maximum diversity sampling, one of the purpose sampling techniques. The research data were collected with a semi-structured interview form. According to the findings, the challenges of the instructors were in the themes of institutional challenges, professional challenges, and trainee challenges; trainers’ approaches to coping with problems were in the themes of the support-seeking approach, the planned approach, and the reactive approach; Adult Education Centres directors’ approaches to the challenges of trainers have gathered the themes of the supportive and insensitive approach. When the results of the study are evaluated collectively, the Adult Education Centres should create institutional solution strategies for the problems of the instructors; It is recommended that the trainers be employed permanently, that the unfavourable conditions they work in are corrected and that the psychological and social, technological, and physical support they need is provided.
Adult education centre adult education temporary instructor instructors’ challenges
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Temmuz 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 7 Sayı: 3 |
Eğitim Fakültesi Dergisi - Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Tel: +90 222 335 05 79 Faks: +90 222 335 05 73 E-posta: aujef@anadolu.edu.tr
İnternet Adresi: dergipark.org.tr/tr/pub/aujef
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.