Bu çalışmada, Eskişehir il sınırları içerisinde görev yapan öğretmenlerin benimsedikleri eğitim felsefelerinin cinsiyet, branş, okul türü ve hizmet süresi değişkenleri temelinde belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu araştırma nicel bir araştırma olup tarama modeli kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırma verileri 2020-2021 eğitim öğretim yılında toplam 492 öğretmene ulaşılarak elde edilmiştir. Veri toplama aracı olarak Kumral (2014) tarafından geliştirilen Eğitsel Düşünce ve Uygulamalar ölçeği kullanılmıştır. Veriler; betimleyici istatistikler, bağımsız örneklem için t testi, bağımlı örneklemler için t testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ile çözümlenmiştir. Araştırmada öğretmenlerin çağdaş eğitim felsefesine daha yakın oldukları tespit edilmiştir. Cinsiyet değişkenine göre yapılan değerlendirmelerde, öğretmenlerin geleneksel eğitim felsefesi puanlarının anlamlı olarak farklılaştığı (p=.008), çağdaş eğitim felsefesi puanlarının ise farklılaşmadığı görülmektedir (p=1.151). Branş değişkenine göre, öğretmenlerin hem geleneksel (p=.070) hem de çağdaş eğitim felsefesinden (p=.436) aldıkları puanların istatistiksel olarak farklılaşmadığı görülmektedir. Okul türü değişkenine göre ise öğretmenlerin geleneksel eğitim felsefesi puanlarında anlamlı bir farkın olduğu (p=.030), çağdaş eğitim felsefesi puanlarında ise anlamlı bir farkın olmadığı belirlenmiştir (p=.424). Hizmet süresi değişkenine göre değerlendirildiğinde ise, öğretmenlerin geleneksel eğitim felsefesi puanlarında istatistiksel olarak anlamlı bir farkın olduğu (p=.014), çağdaş eğitim felsefesi puanlarında ise anlamlı bir farkın olmadığı tespit edilmiştir (p=.061).
In this study, it is aimed to determine the educational philosophies adopted by the teachers working within the borders of Eskişehir on the basis of gender, branch, school type, and teaching experience. This study was carried out using the survey model, one of the quantitative research methods. Research data were obtained by reaching a total of 492 teachers in the 2020-2021 academic year. Scale of Educational Thought and Applications (ETA) developed by Kumral (2014) was used as the data collection tool. Data were analyzed through descriptive statistics, independent samples t test, paired samples t test and one-way analysis of variance (ANOVA). Results revealed that the teachers were closer to the contemporary educational philosophy. In the evaluations made according to the gender variable, it is seen that the traditional educational philosophy scores of the teachers differed significantly (p=.008), while the contemporary educational philosophy scores did not differ (p=1.151). According to the branch variable, it is seen that the scores of the teachers from both traditional (p=.070) and contemporary educational philosophy (p=.436) do not differ statistically. According to the school type variable, it was determined that there was a significant difference in teachers' traditional educational philosophy scores (p=.030), while there was no significant difference in contemporary educational philosophy scores (p=.424). When evaluated according to the teaching experience variable, it was found that there was a statistically significant difference in the traditional educational philosophy scores of the teachers (p=.014), while there was no significant difference in the contemporary educational philosophy scores (p=.061).
Traditional educational philosophy contemporary educational philosophy teachers teacher views
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | July 30, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 7 Issue: 3 |
Education Faculty Journal - Anadolu University Journal of Education Faculty
Phone: +90 222 335 05 79 Fax: +90 222 335 05 73 E-mail: aujef@anadolu.edu.tr
Website: dergipark.org.tr/en/pub/aujef
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.