This study was aimed to determine the causes of student problems faced in schools after the pandemic. Student misbehaviors and behaviors that are subject to discipline before and after pandemic were examined. The phenomenological design was used within the scope of the research. It was aimed to compare the disciplinary problems experienced in schools before and after the pandemic, to reveal the reasons for the disciplinary problems experienced after the pandemic, and to determine the suggestions proposed by the participants. The participants were determined by using the criterion sampling method, one of the purposeful sampling methods. As a criterion, it was requested that the teachers and administrators in the study group should have a minimum of three years of experience. The working group of the research consists of 23 teachers and 12 school administrators working in secondary and high schools located in Selim district of Kars in the 2022-2023 academic year. The data were collected through face-to-face interviews by utilizing a semi-structured interview form. The obtained data were analyzed though content analysis method. Codes, sub-themes and themes were reached through the responses given by the participants. The findings revealed that there are some most explained issues among the problems experienced after the pandemic such as the increase in school fights, the use of cutting and piercing tools in fights, not abiding by the dress code and uniform policies. The causes of these problems were because of family factors, student-related factors, psychological factors, social factors, and factors regarding the education system. Findings showed that during the quarantine process, there was an increase in anger outbursts, violent orientation, excessive reactions and behaviors as a result of the students staying away from social and academic life. The suggestions given by the participants to solve the student problems in schools were updating the disciplinary regulations, updating the curriculum, changing the class passing system, reducing lesson hours, increasing teacher autonomy and school resources.
Covid-19 Pandemic Disciplinary Problems Student Problems Student Misbehaviors
Bu çalışmada, pandemi sonrası okullarda yaşanan öğrenci sorunları incelenerek bu sorunların nedenlerini belirlemek amaçlanmıştır. Çalışma kapsamında pandemi öncesinde ve sonrasında ortaokul ve liselerde yaşanan istenmeyen öğrenci davranışları ve disipline konu olan davranışlar incelenmiştir. Pandemi öncesi ve sonrası okullarda yaşanılan disiplin olaylarını karşılaştırmak, pandemi sonrası yaşanan disiplin olaylarının nedenlerini ortaya koymak ve öğretmenler ve yöneticilerce geliştirilen önerileri belirlemek amacıyla araştırma kapsamında nitel araştırma yaklaşımlarından olgubilim (fenomenoloji) deseni kullanılmıştır. Çalışma grubu, amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yöntemi kullanılarak belirlenmiştir. Çalışma grubunda yer alan öğretmen ve idarecilerin ölçüt olarak en az üç yıllık deneyim süresine sahip olması istenmiştir. Çalışma grubunu 2022-2023 eğitim öğretim yılında Kars’ın Selim ilçesinde bulunan ortaokul ve liselerde görev yapan 23 öğretmen ve 12 okul yöneticisi oluşturmaktadır. Veriler, yarı yapılandırılmış görüşme formu hazırlanarak yüz yüze görüşmeler yoluyla toplanmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi yöntemine göre analiz edilmiştir. Katılımcıların verdiği cevaplar üzerinden kodlar, alt temalar ve temalara ulaşılmıştır. Verilerin analizi sonucunda pandemi sonrası yaşanan sorunlar arasında en çok okul kavgalarında artış, kavgalarda kesici delici alet kullanımı, kılık kıyafet kurallarına uymama olarak belirlenmiştir. Sorunların nedenleri ailevi etmenler, öğrenci kaynaklı etmenler, psikolojik etmenler, toplumsal etmenler, eğitim sistemi ile ilgili etmenler olarak ortaya çıkmıştır. Araştırmanın bulgularına göre karantina sürecinde, öğrencilerin sosyal ve akademik hayattan uzak kalmaları sonucunda öfke patlamaları, şiddete yönelim, ölçüsüz tepki ve davranışlarda artış görülmüştür. Yaşanan öğrenci sorunlarının çözülmesinde katılımcıların verdiği öneriler arasında disiplin yönetmeliğinin güncellenmesi, öğretim programının güncellenmesi, sınıf geçme sisteminin değişmesi, ders saatlerinin azaltılması, öğretmen özerkliğinin ve okul kaynaklarının arttırılması gibi öneriler yer almaktadır.
Covid-19 Salgını Disiplin Sorunları Öğrenci Sorunları İstenmedik Öğrenci Davranışları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Nisan 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 8 Sayı: 2 |
Eğitim Fakültesi Dergisi - Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Tel: +90 222 335 05 79 Faks: +90 222 335 05 73 E-posta: aujef@anadolu.edu.tr
İnternet Adresi: dergipark.org.tr/tr/pub/aujef
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.