Özet
Hukuk ve Toplum çalışmalarının öngördüğü güzergahta hukuku idealize edilmiş mutlaklıklar ve kutsallıklar
üzerinden değil güncel hayattaki değişken ve çelişkili halleriyle incelemeyi hedefleyen bu yazı, Başka Bir Dünya
(Egoyan, 1997), Bir Ayrılık (Farhadi, 2011) ve Küf (Aydın, 2012) filmlerinden hareketle bu filmlerdeki paralel
babalık ve hukuk kurgularına odaklanmaktadır. Hukukun hayatı anlamlandırmada ve hayattaki problemleri
çözmede iddiası ile babanın çocuğunu her daim koruyup onun geleceğini şekillendirmedeki iddiasının son
derece kırılgan ve çaresiz iktidar kurguları olduğunun altını çizen bu yazı, babalığı ve hukuku dünyevi ve
değişime açık olarak kurgulamaya davet etmektedir.
Abstract
Inspired by law and society scholarship, this paper aims to study the law-in-action, in its multiplicities and
complications, rather than the law-in-books, as fixed and idealized. In analyzing A Sweet Hereafter (Egoyan,
1997), A Separation (Farhadi, 2011), and Mold (Aydın, 2012), I aim to demonstrate the inevitable fragility of
the parallel images of the law, as an audacious institution that can comprehend life in its totality and solve
all the problems that emerge, and the father as the ultimate authority who protects the child and shapes her
life. Instead, this study calls the reader to imagine the father and the law as mundane and flexible.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 3 Issue: 1 |