Günümüzde e-ticaretin gelişmesi ve tüketiciler için e-ticaret sitelerinin oldukça yoğun olarak tercih
edilen bir kanal haline d.nüşmesi ile birlikte, bu alana olan akademik ilgi de artmıştır. Literatür
incelendiğinde, e-alışveriş davranışları ve e-tüketiciler üzerine yürütülen çalışmalar arasında e-ticaret
sitesine ilişkin çeşitli unsurların e-alışveriş davranışı üzerindeki etkilerinin farklı perspektiflerden ele
alındığı g.rülmektedir. Bu çalışmanın amacı, e-atmosferin plansız satın alma davranışı ve alışveriş
keyfi üzerindeki etkilerinin incelenmesi ve bu ilişkide alışveriş keyfinin aracılık etkisinin e-tüketicilerin
atmosfer duyarlılık düzeylerine göre test edilmesidir.
Araştırma kapsamında kolayda örnekleme yöntemi kullanılarak 234 cevaplayıcı üzerinde çevrimiçi
anket yapılmıştır. Araştırma sonucunda alışveriş keyfi değişkeninin e-atmosferin plansız satın alma
davranışı üzerindeki etkisinde tüm örneklem için ve farklı atmosfer duyarlılığı seviyelerine
(düşük/yüksek) sahip gruplar için tam aracılık rolü üstlendiği tespit edilmiştir.
E-Atmosfer E-Atmosferik Unsurlar Alışveriş Keyfi Plansız Satın Alma
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Haziran 2019 |
Gönderilme Tarihi | 13 Haziran 2108 |
Kabul Tarihi | 18 Şubat 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 19 Sayı: 2 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.