Bu çalışmada, lisansüstü eğitim alan öğrencilerin çevrimiçi iş birlikli öğrenmeye ilişkin deneyimlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda öğrencilerin öz ve akran değerlendirmeleri arasındaki uyum ve çevrimiçi iş birlikli öğrenmeye yönelik algıları incelenmiştir. Nitel bir yaklaşım olan durum çalışması deseni kullanılan bu çalışma, “Öğretimde Planlama ve Değerlendirme” dersine kayıtlı 14 doktora öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmada, öğrencilerin iş birlikli öğrenmeye katılımını ve katkısını değerlendirmek amacıyla dereceli puanlama anahtarı (rubrik) ve çevrimiçi iş birlikli öğrenmeye yönelik görüşlerinin alınması amacıyla yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Öz ve akran değerlendirmeleri arasındaki farkları değerlendirmek için Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi uygulanmıştır. Görüşme verileri ise nitel veri analizi yaklaşımlarından biri olan içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Bulgular, öğrencilerin öz ve akran değerlendirmeleri arasında anlamlı bir fark olmadığını ortaya koymuştur. İçerik analizi sonucunda, öğrencilerin “iş birlikli öğrenmeye katılım”, “iletişim ve koordinasyon”, “öğrenmeye katkı”, “duyuşsal faktörler”, “çevrimiçi öğrenme ortamı” ve “öz ve akran değerlendirmesi” olmak üzere toplam altı ana tema etrafında deneyimlerini ifade ettikleri belirlenmiştir.
Uzaktan Eğitim İş Birlikli Öğrenme Çevrimiçi İş Birlikli Öğrenme Akran Değerlendirme Öz Değerlendirme Lisansüstü Öğrencileri
This study aimed to examine graduate students’ experiences regarding online collaborative learning. For this purpose, the harmony between students' self and peer assessments and their perceptions of online collaborative learning were examined. This study, using the case study model, which is a qualitative approach, was conducted with 14 PhD students enrolled in the "Planning and Evaluation in Teaching" course. In the study, a rubric was used to evaluate students' participation and contribution to collaborative learning and a semi-structured interview form was used to obtain their opinions on online collaborative learning. Wilcoxon Signed Rank Test was applied to evaluate differences between self and peer assessments. The interview data was analysed using the content analysis method, which is one of the qualitative data analysis approaches. The findings revealed that there was no significant difference between students' self and peer assessments. As a result of the content analysis, it was determined that the students expressed their experiences around six main themes: "participation in collaborative learning", "communication and coordination", "contribution to learning", "affective factors", "online learning environment" and "self and peer assessment".
Distance Education Collaborative Learning Online Collaborative Learning Peer Assessment Self-Assessment Graduate Students
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Educational Sociology |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 30, 2024 |
Submission Date | April 26, 2024 |
Acceptance Date | September 6, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 24 Issue: 3 |
This work is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.