Research Article
BibTex RIS Cite

Türkiye'deki Akademik Teşvik Çalışmalarının Akademik Personelin Motivasyonu Üzerine Etkisi

Year 2018, , 245 - 268, 26.03.2018
https://doi.org/10.1501/SBFder_0000002496

Abstract

Akademisyenlerin özlük haklarını düzenlemek ve akademik çalışma yapmalarını teşvik etmek
amacıyla 2014 yılında, 6564 Sayılı Yasa çıkarılmıştır. İlgili yasa ile akademisyenlerin maaşlarındaki artış Aralık ayında hesaplarına yansır iken akademik çalışmalara yönelik teşvikin 2015 yılından itibaren
akademisyenleri etkileyeceği kabul edilmiştir. Ortaya konan düzenlemenin akademisyenlerin özlük haklarını
iyileştirerek akademisyenlerin çalışmaları üzerinde onları olumlu yönde motive ederek başarılarını artırmayı
amaç edindiği görülmektedir. Bu kapsamda hazırlanan çalışmayla Türkiye’de vakıf ve kamu üniversitelerinde
görev yapan akademik personelin bu düşünce ile ilgili algılarının tespit edilmesi amaçlanmıştır. Çalışmada
öncelikle motivasyon olgusu ve üniversitelerde görev yapan akademik personelin motivasyonları üzerindeki
etkenler ve 6564 sayılı Yükseköğretim Personel Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun’un
akademisyenlerin motivasyonlarına etkisi konusu incelenmiştir. Ardından Türkiye’de vakıf üniversitesi ve
kamu üniversitelerinde çalışan akademisyenlerin akademik teşvikle ilgili algılarını tespit etmeye yönelik bir
alan araştırmasına yer verilmiştir. 

References

  • Referans 1
  • Akdoğan, Asuman ve Nahit Hasanov (2003), “Vakıf Üniversitelerinin Yönetimi: Türkiye ve Azerbaycan Örneği”, Amme İdaresi Dergisi, 36 (3): 89-115.

The Impact of Academic Incentives on Motivation of Academic Staff in Turkey

Year 2018, , 245 - 268, 26.03.2018
https://doi.org/10.1501/SBFder_0000002496

Abstract

In order to regulate the personal rights of academicians and to encourage their academic studies, Law No. 6564 was adopted. With the adoption of the law, the increase in the salaries of academicians is reflected in the accounts in December, while the incentive for academic work has been recognized as affecting academics since 2015. It appears that the proposed regulation aims to increase the success of the academicians by improving the personal rights of them by motivating them in the positive direction on the studies of the academicians. In this context, the aim of this study is to determine the correctness of this thinking through the perceptions of academic staff working in private and public universities in Turkey. In the study, the Law on the Amendment of the Law on Higher Education Personnel Number 6564 and other factors affecting motivations of the academic staff working at the universities are examined. Subsequently, a field study was conducted to determine the perceptions of academicians working in foundation universities and public universities in Turkey on academic incentives

References

  • Referans 1
  • Akdoğan, Asuman ve Nahit Hasanov (2003), “Vakıf Üniversitelerinin Yönetimi: Türkiye ve Azerbaycan Örneği”, Amme İdaresi Dergisi, 36 (3): 89-115.
There are 2 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Articles
Authors

Ahmet Güven This is me 0000-0002-5073-6345

Çetin Kaplan 0000-0002-6787-9684

Yavuz Acungil 0000-0003-0794-0225

Publication Date March 26, 2018
Submission Date March 16, 2017
Published in Issue Year 2018

Cite

APA Güven, A., Kaplan, Ç., & Acungil, Y. (2018). Türkiye’deki Akademik Teşvik Çalışmalarının Akademik Personelin Motivasyonu Üzerine Etkisi. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 73(1), 245-268. https://doi.org/10.1501/SBFder_0000002496
AMA Güven A, Kaplan Ç, Acungil Y. Türkiye’deki Akademik Teşvik Çalışmalarının Akademik Personelin Motivasyonu Üzerine Etkisi. SBF Dergisi. March 2018;73(1):245-268. doi:10.1501/SBFder_0000002496
Chicago Güven, Ahmet, Çetin Kaplan, and Yavuz Acungil. “Türkiye’deki Akademik Teşvik Çalışmalarının Akademik Personelin Motivasyonu Üzerine Etkisi”. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi 73, no. 1 (March 2018): 245-68. https://doi.org/10.1501/SBFder_0000002496.
EndNote Güven A, Kaplan Ç, Acungil Y (March 1, 2018) Türkiye’deki Akademik Teşvik Çalışmalarının Akademik Personelin Motivasyonu Üzerine Etkisi. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi 73 1 245–268.
IEEE A. Güven, Ç. Kaplan, and Y. Acungil, “Türkiye’deki Akademik Teşvik Çalışmalarının Akademik Personelin Motivasyonu Üzerine Etkisi”, SBF Dergisi, vol. 73, no. 1, pp. 245–268, 2018, doi: 10.1501/SBFder_0000002496.
ISNAD Güven, Ahmet et al. “Türkiye’deki Akademik Teşvik Çalışmalarının Akademik Personelin Motivasyonu Üzerine Etkisi”. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi 73/1 (March 2018), 245-268. https://doi.org/10.1501/SBFder_0000002496.
JAMA Güven A, Kaplan Ç, Acungil Y. Türkiye’deki Akademik Teşvik Çalışmalarının Akademik Personelin Motivasyonu Üzerine Etkisi. SBF Dergisi. 2018;73:245–268.
MLA Güven, Ahmet et al. “Türkiye’deki Akademik Teşvik Çalışmalarının Akademik Personelin Motivasyonu Üzerine Etkisi”. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, vol. 73, no. 1, 2018, pp. 245-68, doi:10.1501/SBFder_0000002496.
Vancouver Güven A, Kaplan Ç, Acungil Y. Türkiye’deki Akademik Teşvik Çalışmalarının Akademik Personelin Motivasyonu Üzerine Etkisi. SBF Dergisi. 2018;73(1):245-68.