İnovasyon, firmaların rekabet avantajı sağlayabilmesi ve pazar içerisinde hayatta kalabilmesi açısından önemli bir yer tutmaktadır. İnovasyon çeşitleri arasında sayılan önemli bir konu da organizasyonel inovasyondur. Ancak uluslararası literatürde firmaların organizasyonel inovasyonlarının belirleyicilerini tespit etmek üzere yapılmış çok sınırlı araştırma olması ve ulusal literatürde ise böyle bir çalışma olmaması, ülkesel bazda inovasyon stratejisi geliştirilebilmesini kısıtlamaktadır. Bu eksikliği gidermek üzere tasarlanan bu araştırmada, Türkiye İstatistik Kurumu’nun 2008 yılı Yenilik Anketi verileri kullanılarak, Türk firmalarının organizasyonel inovasyonlarını etkileyen faktörler tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırma bulguları organizasyonel inovasyonun oluşumunda bilgi, iş birliği, ağ geliştirme potansiyeli ve pazar büyüklüğünün en önemli faktörler olduğunu göstermektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2011 |
Submission Date | July 31, 2014 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 66 Issue: 04 |