Kamu yönetiminin rolü, büyüklüğü ve işleyişi ile ilgili tartışmalar ve bu tartışmaların tetiklediği uygulamalar 20. yüzyılın son çeyreğinden itibaren sadece ulusal kamu yönetimlerini değil kamu yönetimi disiplininin öğretimini de etkilemiştir. Türkiye’de, esas itibariyle, kamu bürokrasisi için gerekli kadronun yetiştirilmesini amaçlayan eğitim-öğretim program ve faaliyetlerinin kökeni çok gerilere gitmektedir. Ancak, özellikle, YÖK’ün kurulmasından sonra bunların üniversite, bölüm ve program düzeylerinde yeniden düzenlendiği ve hızlı bir gelişme kaydettiği bir gerçektir. İşte bu makalede,Türkiye’de lisans düzeyi kamu yönetimi öğretimi alanındaki son durum, (i) kurumsal gelişmeler (bölüm sayısı, adları ve bölümlerin yapılanması); (ii) öğrenci sayısı ve akademik kadrodaki gelişmeler; (iii) öğretim programlarındaki gelişmeler; ve (iv) akademik yayın ve ders materyalindeki gelişmeler açısından ortaya konulmuş; temel sorun alanları ile gelişme eğilimleri tespit edilmeye çalışılmıştır.
Kamu yönetimi öğretimi kamu yönetimi bölümleri kamu yönetimi öğretim programı lisans öğrencisi sayısı öğretim elemanı sayısı
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2010 |
Submission Date | July 31, 2014 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 65 Issue: 03 |