Dünyada bilgiye-dayalı ekonomilere yönelik bir dönüşüm yaşanmaktadır. Bu trend bilgiye dayalı ekonomilerde en önemli üretim faktörü olan bilginin üretilmesi, depolanması, işlenmesi ve dağıtılması süreçlerinin önemini artırmaktadır. Buna göre, yeni inovasyon süreci, başta firmaların dış ilişki ve işbirlikleri olmak üzere birçok alanda değişikliğe yol açmaktadır. Bu makalede doğrusal olmayan yeni inovasyon modelindeki firma davranışlarını inceleyeceğiz. Özellikle, teknolojilerine ve network ilişkilerine göre sınıflanan belirli sektörler arasındaki karşılıklı etkileşim üzerine yoğunlaşan Kümelenme Modelini kullanılarak, firmaların tüketiciler ve diğer birimler ile oluşturabilecekleri işbirliği stratejilerini belirlemeye çalışacağız. Ayrıca, Avrupa'daki uygulamalardan hareketle, bilgiye dayalı ekonomilerde uygulanabilecek politikalara ilişkin bazı çıkarsamalarda bulunulacaktır.
Doğrusal olmayan inovasyon modelleri endüstriyel kümelenme işbirliği stratejileri bilgiye dayalı ekonomi rekabet.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | February 1, 2006 |
Submission Date | July 31, 2014 |
Published in Issue | Year 2006 Volume: 61 Issue: 02 |