Bu çalışmada kamu politikaları eğitimi alanında Türkiye özelinde son dönemde yaşanan
kurumsallaşma çabaları, son dönemde açılan kamu politikaları anabilim dalları ve yüksek lisans programları
bağlamında incelenmiştir. Bu amaçla bu anabilim dalları ve yüksek lisans programlarının kuruluş süreçlerinde görev alan 11 akademik ve idari personel ile derinlemesine mülakatlar yapılarak söz konusu
kurumsallaşma süreçlerinde yaşanan sorunlar tespit edilmiş ve bu sorunların çözümüne yönelik çözüm
önerileri ortaya konulmuştur. Böylece mevcut kamu politikası birimlerinin ve programlarının
değerlendirilmesi ve potansiyel kurumsallaşma süreçleri için öneriler geliştirilmesi amaçlanmıştır.
This study examines the current institutionalization efforts in public policy education in Turkey, within the context of the recent subdepartments/concentrations and master’s programs about public policy. To this aim, 11 in-depth interviews with the founding and current faculty of these concentrations and programs are conducted so as to determine the problems of the institutionalization process and the solutions proposed to solve these problems. The objective of the study is to evaluate the current subdepartments/ concentrations and master’s programs about public policy and to come up with proposals for their processes of institutionalization.
Public Policy Education Institutionalization Institutional History Public Administration Education Graduate Education
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | September 29, 2017 |
Submission Date | September 29, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 72 Issue: 3 |