Research Article
BibTex RIS Cite

Tüketicilerin Mobil Reklamları Kabullenmeleri Üzerinde Reklam İçeriği, Reklamda Algılanan Değer ve Akış Deneyiminin Etkisi: Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Uygulama

Year 2017, Volume: 72 Issue: 4, 1219 - 1248, 27.12.2017
https://doi.org/10.1501/SBFder_0000002483

Abstract

İletişim teknolojisindeki gelişmeler, işletmelere ürün ve hizmetlerin tutundurulmasında yeni fırsatlar sunmaktadır. Mobil reklamcılık bu fırsatlardan birisidir. Akıllı telefonların yaygınlaşması ile birlikte mobil reklamların kullanım alanları da artmıştır. Mobil reklamcılığın etkin bir şekilde kullanılabilmesi için hedef müşterilerin, reklamı kabullenme durumlarının değerlendirilmesi gerekmektedir.
Bu çalışmada akıllı telefon kullanıcılarının, MMS ve SMS türündeki mobil reklamları kabullenme durumları, reklamdan algılanan değer ve akış deneyimi kapsamında değerlendirilmektedir. Buna göre mobil reklam mesajlarının içeriği ile ilgili özellikler, reklamdan algılanan değer, bireyin kendisini tamamen karşılaştığı olaya verdiği zihinsel bir durumu ifade eden akış deneyimi ve mobil reklamı kabullenme arasındaki ilişkileri gösteren bir model sunulmaktadır. Söz konusu modelde mobil reklamların eğlendirme, bilgilendirme, kişiselleştirme, rahatsız etme, teşvik etme ve güvenilirlik özelliklerinin; reklamın algılanan değeri, akış deneyimi ve reklamı kabullenme üzerindeki etkileri değerlendirilmektedir. Araştırmanın örneklemini Kırşehir Ahi Evran Üniversitesinde öğrenim gören 392 öğrenci oluşturmaktadır. Anket formu ile elde edilen veriler, Kısmı En Küçük Kareler Yapısal Eşitlik Modellemesi (Partial Least Square-Path Modelling/PLS-SEM) Yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışmanın sonucuna göre reklamdan algılanan değer ve akış deneyimi, mobil reklamı kabullenmeyi olumlu yönde etkilemektedir. Reklamın içerik özelliklerinden bilgilendirme, reklamdan algılanan değer üzerinde en etkili özellik olurken; akış deneyimi üzerinde en yüksek etkiye sahip içerik özelliği, eğlendirme olmaktadır. Çalışmanın sonuçları, tüketicilerin mobil reklamları kabullenmelerinde etkili olan faktörleri değerlendirmeleri ve buna uygun reklam stratejileri geliştirmeleri yönünde işletmelere yol gösterebilecektir

References

  • Referans 1 Akyol, Bilge ve Manolya Aksatan (2013), “Akış Teorisinin, Müze Ziyaretlerine Uygulanabilirliğine Dair Kavramsal Bir Model ve Araştırma Önerileri”, Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 12: 69-90.

The Effects of Advertising Content, Perceived Advertising Value and Flow Experience on Acceptance of Mobile Advertising: An Empirical Research on University Student

Year 2017, Volume: 72 Issue: 4, 1219 - 1248, 27.12.2017
https://doi.org/10.1501/SBFder_0000002483

Abstract

The rapid development of communication technology resulted in new opportunities for companies to promote product and services. Mobile advertising is one of these opportunities. As the number of smartphones has radically increased, mobile advertising market has been expanded. There is a need for indepth understanding of target market acceptance of mobile advertising in order to use it effectively.This study investigates smartphone user acceptance of MMS and SMS- based mobile advertising in the context of advertising value and flow experience. Hence, the study presents a model that combines the content of mobile advertising messages, advertising value and a mental state individual entirely focused on and called as flow experience, to understand the consumer acceptance of mobile advertising. This model tests the effects of advertising characteristics such as entertainment, informativenes, personalization, irritation, encouraging and credibility on the perceived advertising value, flow experience and the acceptance of advertising. The sample group of this study consists of 392 university students studying at Kırşehir Ahi Evran

University. The survey results was analyzed by employing Partial Least Squares (PLS-PM) analysis method. The results reveal that the flow experience and advertising value have positive effects on the acceptance of mobile advertising. Also, while entertainment dimension is the most significant factor on the flow experience, the advertising value is mostly affected by in formativeness of advertising message. The results of the study will help companies to evaluate the factors being effective on the acceptance of mobile advertising and lead them to develop suitable strategies

References

  • Referans 1 Akyol, Bilge ve Manolya Aksatan (2013), “Akış Teorisinin, Müze Ziyaretlerine Uygulanabilirliğine Dair Kavramsal Bir Model ve Araştırma Önerileri”, Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 12: 69-90.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Articles
Authors

Banu Külter Demirgüneş

Mutlu Yüksel Avcılar

Publication Date December 27, 2017
Submission Date November 7, 2016
Published in Issue Year 2017 Volume: 72 Issue: 4

Cite

APA Külter Demirgüneş, B., & Avcılar, M. Y. (2017). Tüketicilerin Mobil Reklamları Kabullenmeleri Üzerinde Reklam İçeriği, Reklamda Algılanan Değer ve Akış Deneyiminin Etkisi: Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Uygulama. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 72(4), 1219-1248. https://doi.org/10.1501/SBFder_0000002483
AMA Külter Demirgüneş B, Avcılar MY. Tüketicilerin Mobil Reklamları Kabullenmeleri Üzerinde Reklam İçeriği, Reklamda Algılanan Değer ve Akış Deneyiminin Etkisi: Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Uygulama. SBF Dergisi. December 2017;72(4):1219-1248. doi:10.1501/SBFder_0000002483
Chicago Külter Demirgüneş, Banu, and Mutlu Yüksel Avcılar. “Tüketicilerin Mobil Reklamları Kabullenmeleri Üzerinde Reklam İçeriği, Reklamda Algılanan Değer Ve Akış Deneyiminin Etkisi: Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Uygulama”. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi 72, no. 4 (December 2017): 1219-48. https://doi.org/10.1501/SBFder_0000002483.
EndNote Külter Demirgüneş B, Avcılar MY (December 1, 2017) Tüketicilerin Mobil Reklamları Kabullenmeleri Üzerinde Reklam İçeriği, Reklamda Algılanan Değer ve Akış Deneyiminin Etkisi: Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Uygulama. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi 72 4 1219–1248.
IEEE B. Külter Demirgüneş and M. Y. Avcılar, “Tüketicilerin Mobil Reklamları Kabullenmeleri Üzerinde Reklam İçeriği, Reklamda Algılanan Değer ve Akış Deneyiminin Etkisi: Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Uygulama”, SBF Dergisi, vol. 72, no. 4, pp. 1219–1248, 2017, doi: 10.1501/SBFder_0000002483.
ISNAD Külter Demirgüneş, Banu - Avcılar, Mutlu Yüksel. “Tüketicilerin Mobil Reklamları Kabullenmeleri Üzerinde Reklam İçeriği, Reklamda Algılanan Değer Ve Akış Deneyiminin Etkisi: Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Uygulama”. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi 72/4 (December 2017), 1219-1248. https://doi.org/10.1501/SBFder_0000002483.
JAMA Külter Demirgüneş B, Avcılar MY. Tüketicilerin Mobil Reklamları Kabullenmeleri Üzerinde Reklam İçeriği, Reklamda Algılanan Değer ve Akış Deneyiminin Etkisi: Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Uygulama. SBF Dergisi. 2017;72:1219–1248.
MLA Külter Demirgüneş, Banu and Mutlu Yüksel Avcılar. “Tüketicilerin Mobil Reklamları Kabullenmeleri Üzerinde Reklam İçeriği, Reklamda Algılanan Değer Ve Akış Deneyiminin Etkisi: Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Uygulama”. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, vol. 72, no. 4, 2017, pp. 1219-48, doi:10.1501/SBFder_0000002483.
Vancouver Külter Demirgüneş B, Avcılar MY. Tüketicilerin Mobil Reklamları Kabullenmeleri Üzerinde Reklam İçeriği, Reklamda Algılanan Değer ve Akış Deneyiminin Etkisi: Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Uygulama. SBF Dergisi. 2017;72(4):1219-48.