Research Article
BibTex RIS Cite

Tüketicilerin Online Alışverişlerinde Yaşam Tarzı Değişkenleri, Memnuniyet Düzeyleri, Benlik Saygıları ve Algıladıkları Kullanım Kolaylıkları Arasındaki İlişkiler

Year 2021, Volume: 76 Issue: 4, 1045 - 1078, 22.12.2021
https://doi.org/10.33630/ausbf.1025507

Abstract

Günümüz web ortamında tüketicilerin hazır giyim ürünü satın almalarına etki edebilecek birçok faktör söz konusu olabilmektedir. Daha önce gerçekleştirilen birçok çalışmada bu faktörler ayrı ayrı incelenmiştir. Araştırma ile daha evvel gerçekleştirilen araştırmalardan farklı olarak tüketicilerin webten hazır giyim ürünü satın alırken; yaşam tarzları, memnuniyet düzeyleri ve benlik saygıları ile algıladıkları kullanım kolaylıklarının birbirleri ile olan ilişki düzeylerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç ile araştırmada webten farklı sitelerden hazır giyim ürünü satın alan 390 tüketiciye elektronik anket yöntemi uygulanmış ve ilgili sonuçlar yapısal eşitlik modellemesi ile yorumlanmıştır. Araştırma sonuçları genel olarak değerlendirildiğinde; tüketicilerin kendilerine özgü olmalarının memnuniyetleri üzerindeki etkisinde web sitelerine yönelik algıladıkları kullanım kolaylıkları tam aracılık etkisi ortaya koymuştur. Tüketicilerin kendilerine özgü olmalarının benlik saygıları üzerindeki etkisinde algılanan kullanım kolaylığı kısmi aracılık etkisi göstermiştir. Tüketicilerin çeşitlilik aramalarının memnuniyetleri ve benlik saygıları üzerindeki etkisinde algıladıkları kullanım kolaylıkları kısmi aracılık etkisine sahip olmuştur. Ayrıca tüketicilerin fikir liderliği yapmalarının memnuniyet düzeyleri ve benlik saygıları üzerindeki etkisinde de web sitelerine yönelik algıladıkları kullanım kolaylıkları yine kısmi aracılık etkisi göstermiştir

References

  • Referans 1 Babin, Barry J. ve Jill S. Attaway (2000), ‘‘Atmospheric Affect as a Tool for Creating Value and Gaining Share of Consumer’’, Journal of Business Research, 49, 91-99.

Relationships Between Lifestyle Variables, Satisfaction Levels, SelfEsteemes and Perceived Ease of Use in Consumers Online Shopping

Year 2021, Volume: 76 Issue: 4, 1045 - 1078, 22.12.2021
https://doi.org/10.33630/ausbf.1025507

Abstract

In today's web environment, many factors may affect consumers' purchase of ready-made clothing products. In many previous studies, these factors were examined separately. Unlike the previous researches, while consumers purchase ready-made clothing from the web; It was aimed to determine the level of relationship between each other, their lifestyles, satisfaction levels, and self-esteem and their ease of use. For this purpose, the electronic survey method was applied to 390 consumers who buy ready-to-wear products from different sites on the web, and the related results were interpreted with structural equation modeling. When the research results are evaluated in general; The ease of use perceived for the websites has revealed a full mediation effect in the effect of consumers on their satisfaction. The perceived ease of use has shown a partial mediating effect on the impact of consumers' uniqueness on self-esteem. The ease of use perceived by consumers in the impact of diversity searches on their satisfaction and self-esteem has had a partial mediating effect. Also, the ease of use perceived towards the websites also showed a partial mediating effect on the satisfaction levels of consumers and their self-esteem

References

  • Referans 1 Babin, Barry J. ve Jill S. Attaway (2000), ‘‘Atmospheric Affect as a Tool for Creating Value and Gaining Share of Consumer’’, Journal of Business Research, 49, 91-99.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Articles
Authors

İbrahim Durmuş This is me 0000-0002-3872-2258

Publication Date December 22, 2021
Submission Date June 10, 2019
Published in Issue Year 2021 Volume: 76 Issue: 4

Cite

APA Durmuş, İ. (2021). Tüketicilerin Online Alışverişlerinde Yaşam Tarzı Değişkenleri, Memnuniyet Düzeyleri, Benlik Saygıları ve Algıladıkları Kullanım Kolaylıkları Arasındaki İlişkiler. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 76(4), 1045-1078. https://doi.org/10.33630/ausbf.1025507
AMA Durmuş İ. Tüketicilerin Online Alışverişlerinde Yaşam Tarzı Değişkenleri, Memnuniyet Düzeyleri, Benlik Saygıları ve Algıladıkları Kullanım Kolaylıkları Arasındaki İlişkiler. SBF Dergisi. December 2021;76(4):1045-1078. doi:10.33630/ausbf.1025507
Chicago Durmuş, İbrahim. “Tüketicilerin Online Alışverişlerinde Yaşam Tarzı Değişkenleri, Memnuniyet Düzeyleri, Benlik Saygıları Ve Algıladıkları Kullanım Kolaylıkları Arasındaki İlişkiler”. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi 76, no. 4 (December 2021): 1045-78. https://doi.org/10.33630/ausbf.1025507.
EndNote Durmuş İ (December 1, 2021) Tüketicilerin Online Alışverişlerinde Yaşam Tarzı Değişkenleri, Memnuniyet Düzeyleri, Benlik Saygıları ve Algıladıkları Kullanım Kolaylıkları Arasındaki İlişkiler. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi 76 4 1045–1078.
IEEE İ. Durmuş, “Tüketicilerin Online Alışverişlerinde Yaşam Tarzı Değişkenleri, Memnuniyet Düzeyleri, Benlik Saygıları ve Algıladıkları Kullanım Kolaylıkları Arasındaki İlişkiler”, SBF Dergisi, vol. 76, no. 4, pp. 1045–1078, 2021, doi: 10.33630/ausbf.1025507.
ISNAD Durmuş, İbrahim. “Tüketicilerin Online Alışverişlerinde Yaşam Tarzı Değişkenleri, Memnuniyet Düzeyleri, Benlik Saygıları Ve Algıladıkları Kullanım Kolaylıkları Arasındaki İlişkiler”. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi 76/4 (December 2021), 1045-1078. https://doi.org/10.33630/ausbf.1025507.
JAMA Durmuş İ. Tüketicilerin Online Alışverişlerinde Yaşam Tarzı Değişkenleri, Memnuniyet Düzeyleri, Benlik Saygıları ve Algıladıkları Kullanım Kolaylıkları Arasındaki İlişkiler. SBF Dergisi. 2021;76:1045–1078.
MLA Durmuş, İbrahim. “Tüketicilerin Online Alışverişlerinde Yaşam Tarzı Değişkenleri, Memnuniyet Düzeyleri, Benlik Saygıları Ve Algıladıkları Kullanım Kolaylıkları Arasındaki İlişkiler”. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, vol. 76, no. 4, 2021, pp. 1045-78, doi:10.33630/ausbf.1025507.
Vancouver Durmuş İ. Tüketicilerin Online Alışverişlerinde Yaşam Tarzı Değişkenleri, Memnuniyet Düzeyleri, Benlik Saygıları ve Algıladıkları Kullanım Kolaylıkları Arasındaki İlişkiler. SBF Dergisi. 2021;76(4):1045-78.