Research Article
BibTex RIS Cite

ÖĞRETMEN ADAYLARININ İLETİŞİM BECERİLERİ DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ

Year 2019, , 473 - 493, 30.06.2019
https://doi.org/10.33692/avrasyad.590721

Abstract

Eğitim öğretimin en önemli amaçlarından birisi, içinde bulunduğumuz çağın ihtiyaçlarına
cevap veren becerileri kazanmış bireyler yetiştirmektir. Bu becerilerin hepsi insanın toplum
hayatında başarılı olabilmesi için gerekli donanımı kazandırır. işte bu becerilerden birisi de iletişim
becerisidir. Bireye bu beceriyi kazandıracak en önemli basamak okuldur. Mini bir toplum modeli
olan okullarda birey iletişim becerisini geliştirir. Bu nedenle öğretmenlerimizin öncelikle kendilerinin
iletişim becerisini kazanmış olmaları oldukça önemlidir. Bu doğrultuda araştırmanın amacı,
öğretmen adaylarının iletişim becerileri düzeylerini belirlemek, “İletişim Becerileri Ölçeği” alt
boyutlarına göre ve çeşitli değişkenlere (cinsiyet, bölüm, gano, anne eğitim durumu, baba eğitim
durumu, aile gelir durumu, yaşanılan yer) göre farklılık gösterip göstermediğini incelemektir.
Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Akdeniz Üniversitesi
Eğitim Fakültesinde 2018-2019 öğretim yılında çeĢitli bölümlerde öğrenim gören 312 kadın 136
erkek olmak üzere toplamda 448 öğretmen adayı oluşturmuştur. Araştırmada, öğretmen adaylarının
iletişim becerileri düzeylerini belirlemek (Akkuzu ve Akkaya, 2014) tarafından geliştirilen “İletişim
Becerileri Ölçeği” gerekli izinler alınarak kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesi aşamasında
istatistiksel paket programından yararlanılmıştır. Araştırmanın sonuçları değerlendirildiğinde;
öğretmen adaylarının iletişim becerileri düzeylerinin ortalamasının yüksek olduğu, bağımsız
değiĢkenlerden olan cinsiyet, bölüm ve baba eğitim durumu ile iletişim becerileri arasında bir
ilişkinin olmadığı görülmüştür. Buna karşılık gano, anne eğitim durumu, aile eğitim durumu,
üniversiteye gelmeden önce yaşanılan yer değişkenleri arasında anlamlı bir ilişkinin olduğunu
söylemek mümkündür. 

References

  • .
Year 2019, , 473 - 493, 30.06.2019
https://doi.org/10.33692/avrasyad.590721

Abstract

References

  • .
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Fadime Dilber This is me 0000-0002-0935-2593

Osman Akhan This is me 0000-0001-6532-7985

Publication Date June 30, 2019
Submission Date April 7, 2019
Published in Issue Year 2019

Cite

APA Dilber, F., & Akhan, O. (2019). ÖĞRETMEN ADAYLARININ İLETİŞİM BECERİLERİ DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi, 7(17), 473-493. https://doi.org/10.33692/avrasyad.590721

 27448 27618 27616   27615  27574 27609   27627


Avrasyad''de yayınlanan makaleler, Creative Commons Atıf-Gayriticari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır. Bilimsel araştırmaları kamuya ücretsiz sunmanın bilginin küresel paylaşımını artıracağı ilkesini benimseyen dergi, tüm içeriğine anında açık erişim sağlamaktadır. Makalelerdeki fikir ve görüşlerin sorumluluğu sadece yazarlarına ait olup Avrasyad''nin görüşlerini yansıtmazlar. Kullanım Şartları ve Gizlilik Politikası