Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İNTERNETTE EMLAK REKLAMLARINA YÖNELİK TÜKETİCİ GÜVENİ: TÜKETİCİ TUTUM BİLEŞENLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2019, , 323 - 348, 26.06.2019
https://doi.org/10.33692/avrasyad.595663

Öz

İnternet, emlak sektörünün en önemli araçlarından biri haline gelmiştir. Son yıllarda
dijitalleşmenin getirdiği fırsatlarla dinamik bir şekilde büyüyen gayrimenkul sektörü pazar payını
büyüterek pazar tabanına yayılmaya başlamıştır. Yapılan araştırmalara göre; insanlar konut
almadan önce çeşitli arama motorlarında, web uygulamalarında ya da mobil cihazlarda %83 ile
%90 (Emlak Sektörü Raporu, 2018) aralığında emlak kurum adı olmadan genel kavram ve
ifadelerle ilgili sonuçlara ulaşmaya çalışmaktadır. Bu anlamda alıcıya ulaşan en önemli
araçlardan biri emlak reklamları olup bu konuda başarılı olmak isteyen emlak firmalarının
çevrimiçi (online) tüketicinin algı ve tutumlarını anlamaları gerekmektedir.
İnternette emlak reklamlarına yönelik doğrudan bir araştırma olmadığı fark edilmiş olup,
literatürde farklı çalışmalar yer almaktadır. Bu boşluğu doldurmak ve gelişen bu konuya ışık
tutmak için bir araştırma önerisi sunmak istenmektedir. Bu çalışmanın amacı, internette emlak
reklamlarına yönelik, katılımcıların tutum ve inançlarının bu reklamlara duydukları güvene
etkisini ortaya çıkaracak tüketici algılarının saptanmasıdır. Bu amaçla Uçar (2013) ile Arslan ve
Dursun’un (2015) çalışmalarında (Likert ölçeği ile) kullanılan ölçekler uyarlanarak esas
alınmıştır. Araştırma için kullanılacak ölçek ile 50 kişiye yönelik bir ön araştırma yapılıp, geçerlik
ve güvenirlik doğrulanması sağlanmasının ardından ölçek olarak kullanılan anket ifadelerinin
kullanılmasının uygun olduğu belirlenmiştir. Ardından ana araştırmada veri toplama yöntemi
olarak basit tesadüfi örnekleme yöntemi ile online anket kullanılarak 388 kullanıcıya ulaşılmıştır.
Araştırma sonuçlarına göre, tutum bileşenlerine bağlı elde edilen faktör gruplarına göre
internette emlak reklamlarına yönelik tüketici güveni oluşmaktadır. Bu faktörlerin, “Ekonomi ve
Bilgi Kaynağı: (EBK)”, “Olumsuz Özellikler: (OÖ)”, “Maliyet: (MLY)”, “Yaşam Standardı: (YS)”
olduğu belirlenmiştir. Bu faktör gruplarına bağlı olan unsurlar değiştiğinde internette emlak
reklamlarına yönelik tüketici güveni yaklaşık yüzde kırk değişmektedir. 

Kaynakça

  • .
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Meltem Öztürk Bu kişi benim 0000-0002-4299-3819

Pınar Bacaksız Bu kişi benim 0000-0003-4521-876X

Yayımlanma Tarihi 26 Haziran 2019
Gönderilme Tarihi 23 Mart 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019

Kaynak Göster

APA Öztürk, M., & Bacaksız, P. (2019). İNTERNETTE EMLAK REKLAMLARINA YÖNELİK TÜKETİCİ GÜVENİ: TÜKETİCİ TUTUM BİLEŞENLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi, 7(18), 323-348. https://doi.org/10.33692/avrasyad.595663

 27448 27618 27616   27615  27574 27609   27627


Avrasyad''de yayınlanan makaleler, Creative Commons Atıf-Gayriticari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır. Bilimsel araştırmaları kamuya ücretsiz sunmanın bilginin küresel paylaşımını artıracağı ilkesini benimseyen dergi, tüm içeriğine anında açık erişim sağlamaktadır. Makalelerdeki fikir ve görüşlerin sorumluluğu sadece yazarlarına ait olup Avrasyad''nin görüşlerini yansıtmazlar. Kullanım Şartları ve Gizlilik Politikası