Günümüzde yaşanan teknolojik değişimlere paralel olarak kurumlarla direk veya dolaylı
ilişki içinde olan paydaşlarında beklenti ve isteklerinde bu değişim görülmektedir. Hem bu
beklenti ve istekleri öğrenmek hem de bunları karşılayabilecek stratejiler geliştirmek noktasında
halkla ilişkiler teknikleri önemli katkılar sunmaktadır. Bu katkı aynı zamanda kurumsal itibarın
gelişmesinde de kendini göstermekte böylece kurumlara ciddi avantajlar sağlamaktadır.
Kurumla ilgili geçmişten günümüze kadar paydaşların algılarını ifade eden kurumsal itibar,
kazanılması ve etkin şekilde yönetilmesi gereken hayati öneme sahip unsurlar içerisinde yer
almaktadır. Çünkü iyi bir itibara sahip olan kurumlar rakiplerine göre daha çok ön plana
çıkmakta ve tercih edilme noktasında ciddi avantajlar yakalayabilmektedirler. Bu avantajlar uzun
dönemde kurumun pazardaki payını arttırmakta ve yüksek karlar elde etmelerini sağlamaktadır.
Konunun bu öneminden dolayı kurumların gerçekleştirdikleri halkla ilişkiler faaliyetlerinin
kurumsal itibarın oluşumundaki etkisini belirlemek amacına yönelik bir araştırma yapılmıştır. Bu
araştırma betimsel araştırma türünde ve ilişkisel tarama yöntemi ile gerçekleştirilmiştir. Bu
yöntem içerisinde birincil verileri elde etme aracı olarak anket tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın
evrenini Konya’da faaliyet gösteren NOVADA alışveriş merkezinden alışveriş yapan müşteriler
oluşturmaktadır. Bu evren içerisinden araştırmacının zaman ve maliyet kısıtları dikkate alınarak
tesadüfi olmayan örnekleme yöntemlerinden kolayda örnekleme yöntemi kullanılmış ve 300
örnek belirlenmiştir. Verilerin analizinde SPSS 20 istatistik paket programı kullanılmıştır.
Cevaplayanların frekans dağılımları, demografik özellikleri incelenmiş, güvenilirlik testleri ve
regresyon analizleri yapılmıştır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ekim 2018 |
Gönderilme Tarihi | 10 Ağustos 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 6 Sayı: 14 |
Avrasyad''de yayınlanan makaleler, Creative Commons Atıf-Gayriticari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır. Bilimsel araştırmaları kamuya ücretsiz sunmanın bilginin küresel paylaşımını artıracağı ilkesini benimseyen dergi, tüm içeriğine anında açık erişim sağlamaktadır. Makalelerdeki fikir ve görüşlerin sorumluluğu sadece yazarlarına ait olup Avrasyad''nin görüşlerini yansıtmazlar. Kullanım Şartları ve Gizlilik Politikası