İşletmeler ve kamu kurumları, güncel işletme politikalarını baştan sona değiştirecek olan
bir dijital dönüşüm ile karşı karşıya kalmaktadırlar. Bilgi teknolojilerindeki hızlı değişim ve
gelişmeler muhasebe mesleğinin sürdürülmesinde aktif rol alan tüm paydaşları önemli ölçüde
etkilemektedir. Geleceğin muhasebe meslek mensupları olarak değerlendirilebilecek olan
öğrencilerin iyi bir eğitim ve öğretim süreci geçirmesi, mevcut elektronik dönüşüme (e-dönüşüm)
ayak uydurmaları açısından kritik bir konudur. Bu çalışmanın amacı muhasebe meslek adayı
olan öğrencilerin almış oldukları eğitimin elektronik muhasebe (e-muhasebe) açısından yeterlilik
seviyesinin belirlenmesi ve e-muhasebenin geleceğinin araştırılmasıdır. Bu doğrultuda Akdeniz
Üniversitesi, Pamukkale Üniversitesi, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, Süleyman Demirel
Üniversitesi, Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi ve meslek liselerinde eğitim gören lise,
önlisans, lisans ve lisansüstü seviyesindeki toplam 1.133 öğrenciye anket çalışması yapılmıştır.
Gerçekleştirilen anketlerin sonuçları istatistik analiz programları olan SPSS ve AMOS yardımı ile
analiz edilmiştir. Uygulamada öncelikle tanımlayıcı istatistikler oluşturulmuş ardından açımlayıcı
ve doğrulayıcı faktör analizleri yapılmış ve son olarak hipotez testi için resgresyon analizi
kullanılmıştır. Yapılan açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizleri neticesinde e-muhasebe ile ilgili
eğitim, e-muhasebeye hazırlık ve gelecek algısı şeklinde üç boyutlu bir bakış açısı ortaya
çıkarılmıştır. Sonuç olarak e-muhasebe ve teknolojik uygulamalar konusunda öğrencilerin daha
çok bilgilendirilmesinin, bilinçlendirilmesinin ve yönlendirilmesinin gerektiği böylece öğrencilerin
e-muhasebe hakkındaki geleceklerinin de olumlu olarak şekillendirilebileceği düşünülmektedir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Mart 2019 |
Gönderilme Tarihi | 11 Şubat 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 7 Sayı: 16 |
Avrasyad''de yayınlanan makaleler, Creative Commons Atıf-Gayriticari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır. Bilimsel araştırmaları kamuya ücretsiz sunmanın bilginin küresel paylaşımını artıracağı ilkesini benimseyen dergi, tüm içeriğine anında açık erişim sağlamaktadır. Makalelerdeki fikir ve görüşlerin sorumluluğu sadece yazarlarına ait olup Avrasyad''nin görüşlerini yansıtmazlar. Kullanım Şartları ve Gizlilik Politikası