Research Article
BibTex RIS Cite

TÜRKÇE ÖĞRETMENİ ADAYLARININ YABANCI ÖĞRENCİ SORUNLARINA İLGİLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ

Year 2019, Volume: 7 Issue: 18, 151 - 160, 26.06.2019
https://doi.org/10.33692/avrasyad.595484

Abstract

Bu araştırmanın amacı, Türkçe öğretmeni adaylarının yabancı öğrenci sorunlarına
ilgilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesidir. Nicel yöntemlerden tarama modelinde
yürütülen araştırmada veri toplama aracı olarak Polatcan, Bozkırlı ve Er (2018) tarafından 5’li
likert tipinde geliştirilen “Yabancı Uyruklu Öğrenci Sorunları İlgi Ölçeği” kullanılmıştır. Ölçek
kültürel sorunlara ilgi 7 madde, sosyoekonomik sorunlara ilgi 6 madde, ders dışı sorunlara ilgi 5
madde ve ders içi sorunlara ilgi 3 madde olmak üzere 4 faktör ve 21 maddeden oluşmaktadır.
Araştırmanın evrenini, 2018-2019 eğitim öğretim yılında Sinop Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalınde öğrenim gören 167 Türkçe öğretmeni adayı oluşturmaktadır.
Araştırmanın örneklemini ise ölçeği gönüllü olarak dolduran 126 Türkçe öğretmeni adayı
oluşturmaktadır. Örneklem oluşturulurken uygun örneklem yöntemi kullanılmıştır. Türkçe
öğretmeni adaylarının yabancı öğrenci sorunlarına ilgi düzeyi ortalamalarının 3,67 olduğu
görülmüştür. Elde edilen verilerin analizinde istatistik paket programının kullanıldığı
araştırmanın sonucunda Türkçe öğretmeni adaylarının yabancı uyruklu öğrenci sorunlarına
yüksek düzeyde ilgi duydukları; fakat ilgilerinin cinsiyet, sınıf düzeyi ile yabancı uyruklu
arkadaşa sahip olup / olmama durumlarına göre istatistiksel olarak anlamlı şekilde
farklılaşmadığı tespit edilmiştir. Türkçe öğretmeni adaylarından yabancı öğrenci sorunlarına
ilgileri yabancı dil bilme değişkenine göre istatistiksel olarak farklılaşmamaktadır. Buna karşın
öğretmen adaylarından yabancı dil bilenlerin yabancı dil bilmeyenlere göre öğrenci sorunlarıyla
daha fazla ilgili oldukları tespit edilmiştir

References

  • .
Year 2019, Volume: 7 Issue: 18, 151 - 160, 26.06.2019
https://doi.org/10.33692/avrasyad.595484

Abstract

References

  • .
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Faruk Polatcan This is me 0000-0002-6897-8932

Publication Date June 26, 2019
Submission Date March 12, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 7 Issue: 18

Cite

APA Polatcan, F. (2019). TÜRKÇE ÖĞRETMENİ ADAYLARININ YABANCI ÖĞRENCİ SORUNLARINA İLGİLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi, 7(18), 151-160. https://doi.org/10.33692/avrasyad.595484

 27448 27618 27616   27615  27574 27609   27627


Avrasyad''de yayınlanan makaleler, Creative Commons Atıf-Gayriticari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır. Bilimsel araştırmaları kamuya ücretsiz sunmanın bilginin küresel paylaşımını artıracağı ilkesini benimseyen dergi, tüm içeriğine anında açık erişim sağlamaktadır. Makalelerdeki fikir ve görüşlerin sorumluluğu sadece yazarlarına ait olup Avrasyad''nin görüşlerini yansıtmazlar. Kullanım Şartları ve Gizlilik Politikası